Forbes Israel Logo

המלחמה על המוניות בשיאה: מתחרה חדשה ל-Gett ו-Uber בישראל

במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (ג') בתל אביב הושקה אפליקצית Rider בישראל, אפליקצית הזמנת מוניות המבטיחה להיות מהירה, נוחה וקלה יותר לתפעול ולשימוש הן עבור הנהג והן עבור הנוסע הפוטנציאלי. האפליקציה עצמה אינה פרי פיתוח ישראלי, שכן היא פותחה על ידי חברה אנגלית בשיתוף פעולה עם חברת Monitex, החברה שמייצרת ואחראית למכשירי ה״מונה״ המצויים במוניות.

Rider עובדת בשיתוף פעולה עם תחנות מוניות מוכרות בארץ ומחברת את הנוסע למונית הקרובה ביותר אליו ולעוד מוניות הנמצאות בקרבתו, ובאמצעות אלגוריתם חכם שיצרה בעצם מציעה מעיין מכרז בין אותם נהגים. האם יש לה סיכוי כנגד המתחרה הישראלית הגדולה? לדבריה – כמובן שכן.

הקרוב ביותר מנצח

המודל מאחורי Rider מבוסס על אלגוריתם חכם אך די פשוט; הכתובת של הנוסע מועברת בראש ובראשונה למונית הקרובה ביותר אליו, אך כמובן שקיימת אפשרות שנהג המונית עסוק או לא פנוי כרגע לנסיעה. לכן, בו זמנית כאשר מועברת הכתובת לאותה מונית מועדפת, הכתובת מועברת גם לכל המוניות שנמצאות במרחק מסוים מהמזמין, כדי לאפשר למוניות נוספות להשתתף במכרז. אם המונית המועדפת לא נענתה, לא אישרה את הנסיעה, מבין כל המוניות שבחרו להשתתף במכרז, לא תינתן הנסיעה למונית שענתה ראשונה, אלא זו שקרובה ביותר לנוסע. בסופו של דבר – המונית הקרובה ביותר בכל זמן נתון היא זו שתקבל את הנסיעה.

כך נראית האפליקציה של rider | צילום: אתר החברה

בצד של נהג המונית – המונית המועדפת מקבלת את כתובת היעד כולל המרחק מהמזמין, ללא מספר הטלפון שלו. הרעיון הוא למנוע את השיחה בין הנהג לנוסע. רק לאחר אישור הנסיעה – יתקבל הטלפון. כמו כן, נהגים שמשתתפים במכרז, לא יקבלו את מספר הבית המדויק של הנוסע רק את שם הרחוב, זאת כדי שנהג שנמצא במכרז לא ילך ויקח את הנסיעה, וכך יגיעו שני נהגים במקביל.

קולטים רק נהגים ששייכים לתחנת מוניות

האפליקציה מתגאה בחמישה מאפיינים שאמורים לבדל אותה מהאפליקציות הקיימות בשוק (בראשן Gett כמובן); ראשית, לטענת החברה בבעלותה צי של אלפי מוניות בכל רחבי הארץ, מה שמבטיח שתמיד תהיה מונית באיזור; כמו כן, בכל נסיעה יקבל המשתמש החזר כספי של 10 ש״ח ישירות לחשבון הבנק או בצורה של נקודות קרדיט באפליקציה (חשוב לציין שההחזר הכספי לא ירד מהנהג, אלא מהחברה המפעילה של האפליקציה); ב-Rider מבטיחים שגם בשעות העומס ניתן יהיה למצוא מונית ולקבל מענה טלפוני עם תחנת מוניות בקרבת מקום; כל נהגי המוניות שמציעים את שירותיהם באפליקציה מובטחים להיות מפוקחים על ידי סוג של ׳אח גדול׳, ומשוייכים לתחנות מוניות מסודרות; המאפיין האחרון והחשוב לא פחות הוא שתהליך הזמנת המונית אמור להיות פשוט ובמרחק של 2 קליקים בלבד באפליקציה.

מבחינת עלויות – החברה עצמה לא מתערבת בעבודה של נהג המונית בכל הקשור לחיוב. הנהג יחייב את הנוסע בעמלה של 5.20 ש״ח, אבל כאמור דרך התשלום באפליקציה יתקבל החזר כספי של 10 שקלים. יחד עם זאת – החזר זה יתקבל רק במידה שההזמנה בוצעה דרך האפליקציה, בתשלום במזומן לא יתקבל החזר.

Rider מבטיחה שגם בשעות העומס ניתן יהיה למצוא מונית | צילום: thinkstock

המודל העסקי של האפליקציה מבוסס על כך שעד ה-31 במרץ האפליקציה תרוץ בפיילוט חינמי. החל מה-1 באפריל נהגים יחויבו בתשלום של 3.5 שקלים לנסיעה, עם מקסימום של 350 ש״ח בחודש. הנהג לא מחויב על נסיעות שמבצע לאחר כניסת השבת. התשלום מתבצע רק באמצעות עמלה על נסיעה. לא נסעת – לא שילמת (יש לציין שהנהג משלם לתחנה אליה שייך סכום נפרד).

״היום מבחינתנו יום בשורה. אנו נבחרנו כזכיין על ידי החברה הבריטית. המשמעות בפועל היא שמוניטקס תפעיל את האפליקציה, תתן שירותי אחזקה, תתן מענה ללקוחות. מוקד השירות של Rider יבדוק מעבר למעקב הטבעי של מנהלי התחנות. אפשר לומר שלאחר שישה חודשים של עבודה שהסתיימו לפני כשבועיים, אנחנו יוצאים לדרך״. אמר שמוליק ג׳רבי, מנכ״ל מוניטקס, הזכיינית של ריידר בישראל.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: מי יודע מדוע ולמה: הצצה למשרדים של Zemingo

עוד בגיקטיים: IronScales מגייסת 1.5 מיליון דולר כדי להתמודד עם מתקפות סייבר בארגונים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.