Forbes Israel Logo

הממונה החדשה על שוק ההון והביטוח: דורית סלינגר

ממונה חדשה על שוק ההון: שר האוצר, יאיר לפיד, הודיע הערב כי החליט למנות את דורית סלינגר לתפקיד הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, זאת בכפוף לאישור הממשלה.

סלינגר כיהנה עד שנת 2011 במשך כ-13 שנה כמנכ"לית מעלות S&P ומאז מכהנת כדירקטורית וכיועצת פיננסית לגופים שונים. היא תיכנס לתפקיד בסוף החודש במקומו של עודד שריג, שהודיע בתחילת יולי על כוונתו לפרוש מן התפקיד.

שריג מונה לתפקידו בינואר 2010. בתקופת כהונתו הוביל האגף שורת מהלכים משמעותיים לשוק ההון: הקמת מסלקה פנסיונית ואתר למציאת כספים אבודים, הבניית ההסדרה של האגף על פי סטנדרטים בינלאומיים, הורדת דמי הניהול בחיסכון הפנסיוני, הקמת מחלקת אכיפה ופיקוח באגף, ביטול מקדמים מובטחים בביטוחי מנהלים ועוד. בנוסף, האגף ייעל ופיתח את היחידה לפניות הציבור באגף, שנותנת מענה מהיר לתלונות חוסכים ומבוטחים.


לפיד | צילום: רויטרס

עם זאת, בתקופתו נרשמה גם האטה משמעותית בפעילות הבורסה בישראל. משנת 2008 ועד סוף 2012 ירד מספר החברות שמניותיהן רשומות בבורסה ב-16% כשהמשמעות היא ש-90 חברות הוציאו עצמן משם. בהסתכלות על השנתיים האחרונות המספרים אף מדאיגים יותר, כאשר בין 2011 ל-2012 איבדה הבורסה 41 חברות.

 

על פי הודעת האוצר, "במסגרת תפקידה כמנכ"לית מעלות S&P צברה דורית ניסיון בהערכת אשראי הן של חברות ישראליות והן של חברות זרות; הכרות נרחבת של מגזרי הפעילות השונים במשק ועם חברות בכירות ומוסדות פיננסיים והנהלותיהן; והכרות מעמיקה של שוק ההון- גופים מוסדיים, ובתי השקעות".

שר האוצר לפיד אמר כי "אין ספק שניסיונה הרב והיכרותה עם פעילות המשק ושוק ההון יסייעו לה ולמשרד האוצר בהתמודדות עם האתגרים בתחום שוק ההון והביטוח". לפיד הודה לשריג "על כהונתו ועל תרומתו הרבה לתחום שוק ההון ולמשרד האוצר".

מנכ"לית משרד האוצר יעל אנדורן אמרה כי "סלינגר הינה חיזוק משמעותי להנהלת האוצר, ומביאה איתה ניסיון וידע נרחבים בתחום שוק ההון והביטוח".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.