חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הממשלה אישרה: חוק הריכוזיות יקודם גם בקדנציה הנוכחית

חוק הריכוזיות ימשיך להיות מקודם גם בקדנציה הנוכחית – כך החליטה היום הממשלה בישיבתה השבועית. למעשה, אישרה הממשלה דין רציפות על הצעת החוק לקידום התחרות, הליך טכני המאפשר לכנסת חדשה להמשיך הליכי חקיקה שהכנסת הקודמת לא השלימה.

הצעת חוק הריכוזיות מבוססת על המלצות הועדה להגברת התחרותיות במשק בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר אייל גבאי, וטיפלה בשלושה היבטים מרכזיים: שקילת שיקולי ריכוזיות כלל-משקית ושיקולי תחרותיות בהקצאת נכסי הציבור; הגבלות על מבני אחזקות פירמידליים; והגבלות על החזקה בו-זמנית בנכסים ריאליים ופיננסיים משמעותיים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הוועדה המליצה, בין השאר, להפריד בין אחזקות פיננסיות משמעותיות לריאליות, לשטח מבני פירמידות גבוהות וכן למנוע כהונת דירקטורים בגופים ריאליים ופיננסים משמעותיים במקביל.


צילום: מרק ישראל סלם

במקביל לקידום החוק, אישרה הממשלה היום גם את מתווה התקציב הדו-שנתי לשנתיים הקרובות, כך שהתקציב שיאושר יהיה לשנים 2013-2014. לאחר תקופה זו, החל מתקציב 2015, התקציב יחזור למתכונת חד-שנתית.

לפני כשבועיים הודיע לפיד על כוונתו לבטל את התקציב הדו שנתי שהנהיג קודמו יובל שטייניץ: באוצר הסבירו אז כי התקציב הדו שנתי הביא לגידול המשמעותי של הגירעון במשק. "הפערים הגדולים בין התחזיות החד-שנתיות להיקף הכנסות המדינה ממסים הלכה למעשה, הובילו את המשק לאוברדראפט העמוק מולו אנו ניצבים כעת", אמר לפיד. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן