Forbes Israel Logo

הממשלה אישרה פה אחד את מינוי קרנית פלוג לנגידת בנק ישראל

הממשלה אישרה היום פה אחד את המלצת ראש הממשלה ושר האוצר למינוי קרנית פלוג כנגידת בנק ישראל. בכך הגיע לקיצה סאגה שנמשכה למעלה מ-4 חודשים.

האישור נעשה לאחר שוועדת טירקל לאישור המינויים בשירות הציבורי, אישרה בשבוע שעבר לאחר יומיים בלבד של דיונים את המינוי. למרות אישור הממשלה המינוי יכנס לתוקף רק לאחר אישורו על ידי נשיא המדינה שמעון פרס. הנשיא צפוי לאשר את המינוי במהלך השבוע הקרוב ואז תוכל פלוג להכנס רשמית ללשכת הנגיד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לקרנית פלוג יש רקע וניסיון מתאימים והיא ממלאת את תפקידה בחודשים האחרונים בצורה טובה מאד. לצד זה שאנו מנווטים בהצלחה את הכלכלה הישראלית מול המשבר העולמי, צריך לוודא שההנהגה הכלכלית של ישראל ממשיכה לקדם את הצמיחה והתעסוקה, להגדיל את הייצוא ולהוריד את מחירי הדיור. אנו מאחלים לקרנית פלוג בהצלחה".

פלוג | צילום: דוברות הכנסת

המשימה הפרסונלית הראשונה של הנגידה החדשה היא למנות משנה לנגיד (שגם הוא יובא לאישור ועדת טירקל). על פי ההערכות יהיה זה פרופ' נתן זוסמן. עם מינויה לתפקיד יושדרגו תנאי ההעסקה של פלוג בבנק ישראל. היא תהיה זכאית לרכב בדרגה של שר (ב.מ.וו או סיטרואן). בנוסף שכרה יועלה אף הוא ויעמוד על 100% משכרו של מנכ"ל חברה ממשלתית בדרגה 10 (כמו מנכ"ל חברת החשמל או מנכ"ל רפאל).

מדובר בשכר של 62,800 אלף שקל למשרה מלאה. כמשנה לנגיד קיבלה פלוג 90% משכר זה. תנאי השכר של הנגיד והמשנה לנגיד נקבעים על פי חוק בנק ישראל. נזכיר שהנגיד הפורש סטנלי פישר לא רצה שתנאי השכר המשודרגים יחולו לגביו והוא הסתפק בשכר של כ-43 אלף שקל לחודש, המקביל לשכר של שר בממשלה.

לידיעה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.