חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המסחר באחד העם ננעל בירידות שערים; דורי בנייה נופלת ב-45%

הבורסה באחד העם פותחת את שבוע המסחר במגמה שלילית, כשברקע הפסקת האש השברירית. במהלך סוף השבוע עלה מספר חיילי צה"ל ההורגים מתחילת המבצע ל-43 כאשר בעזה נספרים כבר למעלה מ-1,000 הרוגים. עוד ברקע למסחר, הנעילה השלילית של וול סטריט ביום שישי, כאשר אמזון נפלה ב-9.6% לאחר פרסום דוחותיה המאכזבים.

באחד העם היום מדד ת"א 25 ירד ב-0.2%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.3% ומדד הבנקים נחלש ב-0.2%. מדד התקשורת הוסיף 0.5% לערכו, מדד הנדל"ן נפל ב-0.9% ומדד הנפט והגז רשם ירידה של 0.6%.


צילום: אהוד כהנים

הסיפור החם בבורסה היום היא צניחתה של מניית דורי בנייה. חברת הבת של גזית גלוב, הודיעה היום לבורסה כי בעקבות ההפסד שרשמה בדוחותיה לרבעון הראשון של 2014 היא מבצעת תהליך בדיקה כוללת בקשר לנתונים והאומדנים המשמשים אותה להכנת דוחותיה הכספיים. "על בסיס נתונים ראשוניים שהתבררו לאחרונה, והטוענים עדיין בדיקה נוספת, נראה כי קיימת סטייה מהותית באומדני העלויות וההכנסות הצפויות של פרויקטים בביצועה של החברה לעומת האומדנים שהיו קיימים בידיה עד כה, בטווח הנאמד בין 250 ל-350 מיליון שקל", נכתב בהודעה. בעקבות זאת, צנחה מניית החברה ב-45%.

"סטייה זו צפויה לגרום להפסד המיוחס לבעלי המניות של החברה בסכום דומה לסכום הסטייה". החברה מינתה מפקח חיצוני לבדיקה ואימות של הנתונים. המפקח ידווח על ממצאי הבדיקה לוועדת דירקטוריון מיוחדת שחברים בה כל חברי ועדת הביקורת של החברה. כמו כן נמסר כי החברה בוחנת אפשרויות לחיזוק ולהרחבה של ההון העצמי שלה.

תחזיות הריבית

מחר יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש אוגוסט. מרבית החזאים (16 מתוך 18בסקר Bloomberg) לא מצפים להורדת ריבית מחר. כלכלני לידר שוקי הון מעריכים בסקירתם השבועית כי עד סוף הרבעון השלישי (סוף ספטמבר) יבצע בנק ישראל הורדת ריבית נוספת.

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, קורא הבוקר לנגידת בנק ישראל להפחית לאלתר את הריבית ל-0% ולהגביר באופן דרסטי את קצב רכישות המט"ח. "על בנק ישראל לסגור את הפרשי הריביות בין ישראל לארה"ב וגוש האירו ולהוריד את הריבית ל- 0% כבר בהחלטה הקרובה. זאת במקביל להגברת קצב ההתערבות בשוק המט"ח". אורן הוסיף כי "אין סיבה שבנק ישראל לא יחזור לקצב הרכישות אותו הנהיג נגיד הבנק הקודם, פרופסור סטנלי פישר, בשנים 2008/9, אשר עמד על קרוב ל- 2 מיליארד דולר בחודש".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן