Forbes Israel Logo

המסחר באחד העם ננעל במגמה חיובית

המסחר בבורסה באחד העם מתנהל היום במגמה חיובית קלה על רקע חידוש הלחימה בעזה, כשבמקביל מגיעים דיווחים ראשונים על אפשרות לפריצת דרך במשא ומתן להפסקת אש. עוד ברקע המסחר הורדת הריבית של בנק ישראל אתמול ונעילה מעורבת אמש של וול סטריט כאשר מדד הדאו ג'ונס ומדד ה-S&P ננעלו במגמה חיובית קלה ואילו מדד הנאסד"ק נחלש ב-0.1%.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.2%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.1% ומדד הבנקים נחלש ב-0.2%. מדד התקשורת התחזק ב-0.5%, מדד הנדל"ן איבד 0.2% מערכו ומדד הנפט והגז ירד ב-0.5%.

דורי בנייה פרסמה דיווח בו היא מבהירה את השלכות מחירקת ההון שלה ועלתה ב-0.5%.


צילום: אהוד כהנים

בנק ישראל החליט אתמול על הורדת הריבית במשק ברבע אחוז לרמה של 0.5%, רמתה הנמוכה זה 5 שנים. בהודעת הבנק נכתב כי אחת הסיבות להחלטה היא ניסיון לבלום את התחזקות השקל הפוגעת באופן קשה ביצואנים. הדולר-שקל אומנם הצליח לטפס אתמול לאחר ההודעה עד 3.44, אך שוב נסוג לאחור. ב-FXCM ישראל אומרים הבוקר כי "רק הפחתת הריבית לאפס תחולל שינוי מהותי במגמה של השקל למול מטבעות העולם".

"למרות הורדת הריבית, קשה להעריך כי למהלך תהיה השפעה ארוכת טווח על התנועה של הדולר-שקל. פער התשואה עדיין נוטה לטובת השקל וגם יתר הגורמים המקומיים והעולמיים תומכים בהמשך המגמה הקיימת".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.