Forbes Israel Logo

המסחר באחד העם ננעל בעליות שערים

המסחר בבורסה באחד העם מתנהל גם היום בירידות שערים, כאשר החוזים העתידיים בוול סטריט מנבאים גם הם פתיחה שלילית.

מדד המחירים לצרכן לחודש מאי שפורסם אתמול, עלה ב-0.1% בהתאם לתחזיות. את מירב ההתייקרויות רשמו הפירות והדלקים ולעומתם מחירי הירקות וההלבשה רשמו ירידה. רוב האנליסטים בשוק מאמינים כי המדד הנמוך, השני ברציפות המבטא האטה משמעותית בקצב האינפלציה במשק, מגביר את הסיכוי להורדת ריבית מצד בנק ישראל בשבוע הבא. לעומת זאת, לאור המשך עליית מחירי הדיור, מעריכים בלידר שוקי הון כי בנק ישראל דווקא ימנע גם החודש מהודרת הריבית.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מצביעים הבוקר על היחלשותם של הדולר והאירו בחודש האחרון כגורם שהבנק לא יוכל להתעלם ממנו. "על פי מבנה המגמה ובתנאים המקומיים והגלובליים הנוכחיים, שני שערי החליפין הללו צפויים להמשיך ולרדת בטווח הקצר והבינוני. לאור העובדה כי אירופה וארצות הברית הינן יעדי הייצוא המרכזיים של ישראל, המשך המגמה הזו מהווה סיכון גדול על הייצוא הישראלי והצמיחה של המשק כולו, ולאור זאת גובר הסיכוי שבנק ישראל יבצע הפחתת ריבית בשבוע הבא".


צילום: אהוד כהנים

בבורסה היום ממשיכה המגמה השלילית של הימים האחרונים על רקע המתיחות הביטחונית. מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 התחזקו ב-0.3% ומדד הבנקים הוסיף לערכו 1.1%. מדד התקשורת יורד ב-0.1%, מדד הנדל"ן עלה ב-0.9% ומדד הנפט והגז מאבד 0.3% מערכו.

מניית קבוצת דלק ירדה ב-0.1% לאחר שהחברה דווחה הבוקר על עזיבתו של מנכ"ל דלק ישראל, אבי בן אסייג. בן אסייג יסיים את תפקידו ב-30 בספטמבר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.