Forbes Israel Logo

המסחר באחד העם ננעל בעליות; ת"א 25 התחזק ב-1.2%

יום המסחר בבורסה בתל אביב נפתח הבוקר על רקע חוסר הוודאות בנוגע לתקיפה בסוריה, כאשר למרות הכוננות המוגברת של צה"ל בגבול הצפון, נשיא ארה"ב דווקא מבהיר כי טרם קיבל את החלטה לתקוף בסוריה. בנוסף, עונת הדוחות מתקרבת לסיומה כאשר גם היום מניות הנבקים יעמדו במוקד.

מדד ת"א 25 עלה ב-1.2%, מדד ת"א התחזק ב-1.1%, ומניות הבנקים זינקו ב-2.6%. מדד הנדל"ן עלה ב-1%, מדד הנפט והגז הוסיף 0.1% לערכו מניות התקשורת טיפסו ב-4%.

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר הלילה (בין רביעי לחמישי) כי הוא עדיין לא קיבל החלטה לגבי תקיפה אפשרית בסוריה, אבל אישר כי ארה"ב הגיעה למסקנה כי סוריה אכן השתמשה בנשק כימי נגד אזרחיה. "הגענו למסקנה שסוריה השתמשה בנשק כימי", אמר אובמה בראיון לתוכנית "Newshour", "אני חושב שזה חשוב שאם נקבל החלטה, משטר אסד, שנמצא במלחמת אזרחים ומנסה להגן על עצמו, יקבל מסר די חזק שלא כדאי לו לעשות את זה שוב. זה לא יפתור את כל הבעיות בסוריה, וזה לא יסיים את המוות של האזרחים במדינה".

בתוך כך אתמול הרגיע ראש הממשלה את הרוחות ואמר כי אין סיבה לשנות את שיגרת החיים כרגע. בסיום הדיון המיוחד בקבינט שנערך אתמול, אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "בהמשך להערכת המצב הביטחונית שהתקיימה, אנו נערכים לכל תרחיש, צה"ל ערוך להגן מפני כל איום וערוך להגיב בעוצמה על כל ניסיון לפגוע באזרחי ישראל". הקבינט אישר גיוס מילואים מצומצם.

צילום: רויטרס

המשק נכנס שוב להאטה: יצוא ההיי-טק צנח ב-23% והייצוא התעשייתי צלל ב-10.5% – כך עולה מאינדיקטורים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לחודשים מאי-יולי (בקצב שנתי). לאחר גאות ניכרת באפריל-מאי (לפני העלאת המע"מ) חוזר המשק להאטה כלכלית, והוא דורך במקום. חברות היי-טק נמצאות כיום בנסיגה מדאיגה ומושכות את כל המגזר העסקי להאטה חריפה.

סך ייצוא הסחורות צלל ב-8.9%, הייצוא התעשייתי ב-10.5% וייצוא ההיי-טק צנח ב-23%
בהמשך ל-24% בפברואר-אפריל. הייצור התעשייתי צנח ב-8.4% במאי-יוני, בהמשך ל-7.7% בחודשיים הקודמים. ייצור חברות ההיי-טק צנח ב-21% (בהמשך ל-25% במרץ-אפריל).

בנק הפועלים פרסם את תוצאותיו הכספיות לרבעון השני של 2013. על פי הדוח, נרשמה עלייה של 8% ברווח הנקי של הבנק מ-607 מיליון שקל ל-655 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2013 רשם בנק הפועלים רווח נקי של 1.27 מיליארד שקל לעומת 1.26 מיליארד תקופה המקבילה אשתקד. בעקבות תוצאות אלו, החליט דירקטוריון הבנק, בהמשך לחלוקת הדיבידנד מריווחי הרבעון הראשון, על תשלום דיבידנד רבעוני בשיעור של כ- 15% מרווחי הרבעון השני של שנת 2013, בסך 92 מיליון שקל. מתחילת השנה חילק הבנק דיבידנד בסך של 184 מיליון שקל. מניית הבנק עלתה היום ב-3.8%.

גם בנק לאומי פרסם הבוקר את תוצאותיו לרבעון השני של השנה. על פי הדוח, הרווח הנקי של הבנק זינק ב-69% ל-474 מיליון שקל. רווח זה משקף תשואה על ההון של 7.6%. הרווח של הבנק במחצית הראשונה של השנה עלה ב-46.8% והסתכם בכמיליארד שקל. מניית לאומי קפצה היום ב-3.3%.

הכנסות הריבית נטו של הבנק הסתכמו ברבעון השני של השנה ב-1.8 מיליארד שקל, ירידה של 4.4% לעומת הרבעון המקביל ב-2012. היקף האשראי מתחילת השנה ירד ב-1.2% ל-238.5 מיליארד שקל. בבנק מסבירים כי הירידה נובעת מקיטון באשראי למגזר העסקי שקוזזה בחלקה בעליה באשראי למשקי הבית והעסקים הקטנים.

החברה לישראל עברה להפסד נקי של 89 מיליון שקל, זאת לעומת רווח נקי של 84 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, כך עולה מהדוח הרבעוני שפרסמה החברה היום. הכנסותיה של החברה בבעלות עידן עופר הסתכמו ברבעון השני ב-2.98 מילארד שקל, זאת בהשוואה ל-3.14 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד. מניית הקבוצה ירדה ב-1.2%.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.