Forbes Israel Logo

המסחר באחד העם נסגר בירידות

הבורסה באחד העם נסגרה היום בירידות שערים על רקע הנעילה המעורבת בוול סטריט בסוף השבוע והמשך עונת הדוחות בארה"ב שעד כה מספקת תוצאות מאכזבות. המשקיעים מחכים כעת להחלטת הפד בסוף החודש באשר להמשך צמצום ההרחבה הכמותית שעשויה להיות מושפעת משורת נתוני המקרו שהתפרסמו בשבועות האחרונים, וביניהם דוח התעסוקה המאכזב.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.5%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.6% ומדד הבנקים איבד 0.7% מערכו. מדד התקשורת נחלש ב-0.6%, מדד הנדל"ן ירד ב-0.8% ומדד הנפט והגז נחלש ב0.7%.

מניית אלוט תקשורת ירדה ב-9% לאחר שחזרה עם פער שלילי של 8.9% מוול סטריט.


צילום: אהוד כהנים

כלכלני לידר שוקי הון ציינו הבוקר כי "בישראל מסתמנת חולשה בפעילות הכלכלית בסוף רבעון ד'. מסתמנת ירידה בייצוא התעשייתי, ביבוא חומרי הגלם, בגביית מסים מקומיים, ובמספר המשרות הפנויות. מדד מנהלי הרכש עלה מעט אך עדיין נמצא ברמה של התכווצות (46.8) בדצמבר."

"למרות שבתרחיש הבסיסי שלנו בנק ישראל שומר על יציבות בריבית עד סוף 2014 (עם אפשרות להעלאת ריבית בדצמבר 2014, הנתונים הכלכליים האחרונים מגבירים את הסיכוי להורדת ריבית בחודשים הקרובים".

ראש מחלקת המחקר של FXCM ישראל התייחס למהלכי בנק ישראל בניסיון לבלום את התחזקות השקל ואמר כי "השבוע ראינו, שוב, התערבות של בנק ישראל, אבל לא ניתן כלל להבחין בהשפעתה של התערבות זו על תנועת המחיר. זהו סימן רע. רע מאוד. בגדול, זה אומר שלצד הפסיכולוגי של מעשי הבנק המרכזי שלנו אין כלל השפעה על השחקנים הגדולים והקובעים כאן".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.