Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה בניו יורק מתנהל במגמה חיובית

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח היום במגמה חיובית, בניגוד לירידות השערים החדות שנרשמו בסוף השבוע. המגמה הירוקה בעולם ובראשה סין עומדת ברקע למסחר בניו יורק, וכך גם העליות שרושמים מחירי הנפט, שירדו לאחרונה לשפל חדש. החברות הגדולות בשוק האמריקאי ממשיכות לפרסם את נתוניהן לרבעון האחרון של 2015.

מדד שנגחאי בסין קפץ הבוקר ב-3.2%, על רקע פרסום נתוני צמיחה מעודדים, אשר מצביעים על האטה במדינה אך גם על צמיחה בהתאם לתחזיות. בשאר בורסות אסיה ובבורסות אירופה התנהל היום המסחר במגמה חיובית גם כן.

זריקת עידוד נוספת לכלכלה העולמית נרשמת היום מצד מחירי הנפט, אשר מזנקים היום עד 4.9% ונסחרים סביב 30 דולר לחבית. כזכור, בימים האחרונים נרשם שפל חדש במחירי הזהב השחור, שירדו אל מתחת לרף 30 דולר לחבית ועוררו דאגה לגבי יציבות השווקים.

צילום: thinkstock

כל זאת עומד ברקע למסחר היום בניו יורק אשר נפתח השבוע לראשונה, לאחר שהיה סגור אתמול לרגל יום מרטין לותר קינג. בשעה זו מדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.6%, מדד ה-S&P 500 מוסיף 0.7% לערכו ומדד הנאסד"ק מתחזק ב-0.9%.

בגזרת עונת הדוחות של הרבעון האחרון ב-2015, מורגן סטנלי רשמה רווח נקי של 908 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 1.6 מיליארד דולר ברבעון הרביעי ב-2014. מניית מורגן סטנלי מתחזקת ב-1.8% בשעה זו. חברת התעופה דלתא דיווחה על רווח נקי בסך 980 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 712 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מניית דלתא קופצת ב-2.8% כעת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.