Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות קלות

המסחר בתל אביב ננעל בעליות קלות  על רקע הפתיחה החיובית בוול סטריט והחלטת בנק ישראל להשאיר את הריבית בעינה. 

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 הוסיפו 0.1% לערכם ומדד הבנקים התחזק ב-0.6%. מדד הנפט והגז עלה ב-0.1%, מדד התקשורת איבד 0.7% מערכו ומדד הנדל"ן עלה ב-0.1%.

צילום: דרור שאייר

אינטק פארמה הודיעה הבוקר כי קיבלה אור ירוק מה-FDA לכניסה לניסוי Phase III בחולי פרקינסון. התחלת הניסוי צפויה במחצית השנייה של 2015. לאור ההודעה מנייה החברה טיפסה כעת ב-12.3%.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר כי "הדולר-שקל התהפך בחדות אמש, וזאת לאחר החלטתו של בנק ישראל להותיר את הריבית ברמה של 0.25%, וזאת בניגוד למרבית ההערכות המקדימות. מרבית השחקנים בשוק סברו כי הנגידה תפחית את הריבית, ועל כן התבדות הספקולציות הביאה לנסיגה חדה של הצמד עד ל-3.76. לאחר שהצמד נשק אמש עד לרמת 3.8, ייתכן כי הספקולנטים יבחרו כעת לממש רווחים ונראה נסיגה, לפחות עד החלטת הריבית של הבנק הפדרלי ביום רביעי".

"למרות שבנק ישראל הותיר את הדלת פתוחה לצעדים נוספים, לא נראה כי הבנק מתכוון להוציא לפועל בקרוב הרחבה כמותית, וצינון הספקולציות בדבר זאת תרמו להתייצבותו של השקל. ואולם, ההימנעות מהורדת ריבית לא צפויה לשנות את מגמת העלייה של הדולר-שקל בחודשים הקרובים, וזאת לאור פערי הצמיחה והריבית לטובת הדולר. אירוע המפתח הבא שיניע את הצמד יהיה החלטת הריבית של הבנק הפדרלי ביום רביעי, כאשר הודעה על סיום ההרחבה הכמותית ורמיזות באשר להעלאות ריבית עתידיות צפויות לחזק את הדולר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.