Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה הסתיים בירידות; ביוקנסל זינקה ב-22%

יומו הראשון של שבוע המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת על רקע כינון הממשלה החדשה שתושבע מחר, ובציפייה לפרסום הדוחות השנתיים של הבנקים. המשקיעים הגיבו גם לחבילת החילוץ שניתנה לקפריסין בסוף השבוע על ידי שרי האוצר של גוש היורו.

מדד ת"א נחלש ב-0.4%, ת"א 100 איבד 0.3% מערכו, מניות הבנקים התחזקו ב-0.3%, מדד הביומד נחלש ב-0.7%, מדד הנפט והגז התחזק ב-0.8%, מניות הנדל"ן התחזקו ב-0.1%, ומניות התקשורת רשמו עלייה של 0.6%.

השבוע צפויים הבנקים לפרסם את תוצאותיהם לשנת 2012. על פי הערכות אנליסט הפיננסים הבכיר של בית ההשקעות אי.בי.אי, עדי סקופ, צפויים הבנקים להציג דוחות סבירים, יחסית למכפילי ההון בהם הם נסחרים. "עם תחזית צמיחה מתונה, מחירי מניות הבנקים משקפים את ההאטה המתרחשת והצפויה בהמשך בפעילות הכלכלית", אומר סקופ. 

קפריסין תקבל חבילת סיוע בינלאומית מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית. מדובר בחבילת חילוץ חירום בהיקף של 10 מיליארד יורו שתכלול מס חד פעמי בגובה 9.9% על כל פקדונות הבנק העולים על 100 אלף יורו וכן מס בגובה 6.7% על כל פיקדון הנמוך מגובה זה. 

קפריסין היא המדינה החמישית מבין מדינות גוש היורו שתקבל חבילת חילוץ. על פי החלטת שרי האוצר, גביית המסים החד פעמית, אשר תתבצע כבר במהלך סוף השבוע מחשש לבריחת הון מהמערכת הבנקאית במדינה. ההחלטה על המהלך הגיעה לאחר ששרי האוצר החליטו כי הוא עדיף על פשיטת רגל של הבנקים המקומיים במדינה. על פי ההערכות, המהלך צפוי להניב לקפריסין רווח של 5.8 מיליארד יורו, יסייע בהפחתת צרכי המימון שלה. 

צילום: רויטרס

קצב הגיוסים לקרנות הנאמנות צנח בשבוע האחרון בכ-50%, כך עולה מהערכות כלכלני בית ההשקעות מיטב. על פי נתוני החברה, תעשיית קרנות הנאמנות גייסה השבוע כ-1.2 מיליארד שקל. את עיקר הירידה ניתן לייחס לירידה בקצב הגיוסים לקרנות המסורתיות שצנח השבוע ב-70% – השבוע החלש ביותר מאז חודש דצמבר 2012.

חברת הביומד ביוקנסל הודיעה היום על הצלחה של שלב IIb של הניסוי הקליני בתרופה המיועדת לטיפול בחולי סרטן שלפוחית השתן, אשר נכשלו בטיפול סטנדרטי. על פי הודעת החברה, אצל כ-64% מהחולים שהשתתפו בניסוי, נמנעה במשך 3 חודשים הופעה מחודשת של גידולים סרטניים. לאחר הפרסום מזנקת מניית החברה ב-22%. בגיזרת המניות היורדות איבדה היום מלאנוקס 4.6% מערכה, וסרגון 3.7%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.