Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה ננעל ביציבות, אי.די.בי פיתוח המשיכה לאבד גובה

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום ביציבות, על רקע עליות השערים אשר חתמו את שבוע המסחר בארה"ב בסיומו של שבוע חיובי במיוחד – אשר הפריך את החששות כי הירידות שנרשמו לפני כשבועיים היו תחילתה (לפחות המיידית) של מפולת. מחר, כזכור, יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית במשק לחודש נובמבר – והמשקקיעים יצפן לראות כיצד יגיב הבנק לאינפלציה השלילית אשר נרשמה במשק.

כלכלני לידר שוקי הון מעריכים בסקירתם השבועית כי הוועדה המוניטרית תחליט על הורדת הריבית מחר או בחודש הבא בשיעור של 0.1%-0.25%. בבית ההשקעות מנמקים את הערכתם בירידה שנרשמה במחירי הדיור ובתחזית הממוצעת לאינפלציה שנה קדימה, שירדה לאחר פרסום מדד ספטמבר ל-0.9%. "הריבית נועדה להחליש את השקל. בנק ישראל שואף לדחוף את האינפלציה אל תחום היעד על ידי המשך פיחות השקל המושפע מפערי הריבית".

עם סיום המסחר, כאמור, ננעלו המדדים המובילים ביציבות כשהמדדים ת"א 25 ות"א 100 נסחרו סביב רמות הפתיחה. מדד הבנקים, מנגד, נחלש ב-0.8%. מדד התקשורת התחזק ב-0.7%, מדד הנדל"ן נחלש 0.5% ומדד נפט והגז נסחר ללא שינוי של ממש.


פתיחה חיובית של שבוע המסחר. הבורסה בתל אביב

מניית חברת אי.די.בי פיתוח נחלשה היום ואיבדה 4.4% מערכה על רקע החלטת דירקטוריון החברה לגייס הון באמצעות הנפקת זכויות לבעלי המניות השונים. חברת כלל ביטוכנולוגיה דווקא זינקה היום והוסיפה 10.4% לערכה, לאחר שהודיעה על מכירת זיכיון מכירת טיפול במחלת הסרטן אשר פיתחה חברת הבת קיורטק. מניית חברת בבילון צנחה היום ואיבדה 7.9% מערכה לאחר שדיווחה כי בכוונתה להוציא לפועל תוכנית ייעול רחבת היקף, במסגרתה יפוטרו 15 מעובדי החברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.