Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה ננעל בעליות; אי.די.בי פיתוח חזרה לבורסה

המסחר בבורסה באחד העם ננעל בעליות שערים לאחר הנעילה המעורבת אתמול ועל רקע פתיחה חיובית בוול סטריט. מדד ת"א 25 עלה ב-0.2%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.5%, ומדד הבנקים ירד ב-0.1%. מדד התקשורת צנח ב-1.2%, מדד הנדל"ן התחזק ב-0.6%, ומדד הנפט והגז ננעל ללא שינוי.

מרבית תשומת הלב בבורסה האחד העם הוקדשה היום למניית תאגיד אי.די.בי פיתוח, אשר חזרה להיסחר היום בבורסה לאחר למעלה מחמש שנים מאז נמחקה מהמסחר.המניה ריכזה פעילות בהיקף גבוה של 42 מיליון שקל וננעלה בשווי של 1.04 מיליארד שקל.

שופרסל פרסמה דו"חות כספיים מאכזבים, מהם עולה כי סך המכירות ברבעון הראשון צנחו ב-5.9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

צילום: אהוד כהנים

גם יחס השקל-דולר המשיך לרכז תשומת לב רבה הבוקר באחד העם. במחלקת המחקר של FXCM ישראל אמרו הבוקר כי "הדולר-שקל נפל בשבוע שעבר לשפל חדש ב-3.43, הרמה הנמוכה ביותר מאז אוגוסט 2011. הצמד אמנם הצליח להתאושש ביום המסחר האחרון ונעל את השבוע מעל רף 3.45, ואולם התחזית עבור הדולר-שקל נראית עגומה למדי". 

"השיאים השליליים החדשים של הדולר שוב מעוררים בחוגים הכלכליים בישראל חשש מפני פגיעה קשה בייצוא ובמשק כולו, וככל שהפיחות בדולר נמשך, הלחץ על בנק ישראל לפעול גובר", המשיכו. "למרות שהדולר נחלש מול כל המטבעות המרכזיים, אין עוד מטבע שמולו הדולר נמצא בשפל כה נמוך כמו למול השקל, מה שממחיש את חוזקו היחסי של השקל בזירת המט"ח העולמית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.