Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה ננעל בעליות; טבע עלתה ב-3.6%

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה באחד העם מתנהל בשעה זו בעליות שערים, על רקע הירידות בהן ננעלה הבורסה אתמול והמגמה המעורבת בה ננעל המסחר בוול סטריט אמש. המסחר בבורסה האמריקאית הגיב, בין היתר, לדבריה של נגידת הבנק הפדרלי ג'נט ילן אשר סיפקה תחזית אופטימית באשר לסיום השנה במהלך נאום שנשאה בפני הקונגרס האמריקאי.

ת"א 25 עלה ב-0.3%, מדד ת"א 100 טיפס ב-0.3% גם הוא ומדד הבנקים הוסיף 0.5% לערכו. מדד הנפט והגז התחזק ב-0.6%, מדד התקשורת ננעל ללא שינוי ומדד הנדל"ן טיפס ב-0.3%.

מניית חברת התרופות טבע המשיכה להתאושש והתחזקה ב-3.6% לאחר העלייה בערך המנייה בוול סטריט אמש. מניית חברת התרופות פריגו, לעומת זאת, ירדה ב-1.2% לאחר שאתמול איבדה 10% מערכה על רקע פרסום דו"חות כספיים מאכזבים במיוחד לסיכום הרבעון הראשון של השנה.

צילום: אהוד כהנים

ומה על ערך השקל, אשר ממשיך לעמוד במרכז תשומת הלב? במחלקת המחקר של FXCM ישראל אמרו הבוקר כי "הלחץ על שער החליפין נמשך ועם פתיחת שבוע המסחר הדולר-שקל צנח לשפל חדש ב-3.44, הרמה הנמוכה ביותר מאז אוגוסט 2011. בשוק המט"ח העולמי דווקא ראינו התייצבות של הדולר, אבל הדבר לא בא לידי ביטוי בזירה המקומית. הדולר למעשה נמצא על סף שבירה מול מרבית המטבעות המרכזיים בעולם וכרגע, הדולר-שקל נמצא בסכנת קריסה כאשר קשה להצביע על רמות תמיכה קרובות משמעותיות, והמגרש נתון כעת בידי הספקולנטים שיכולים להמשיך ולדחוף את הצמד מטה".

"כעת נשאלת השאלה האם בנק ישראל יפשיל שוב שרוולים ויתערב והאם ינקוט בפעולות נוספות כמו הורדת ריבית נוספת לאור הסיכון של המשך הפיחות בדולר על המשק הישראלי", סיכמו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.