חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המסחר בבורסה ננעל בעליות על רקע המגמה החיובית בעולם

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה חיובית על רקע עליות השערים שנרשמו אמש בוול סטריט לאחר סיום ישיבת הפד, ונמשכות גם בשעה זו. הבנק הפדרלי החליט, כזכור, על המשך צמצום ההרחבה הכמותית ב-10 מיליארד דולר, כפי שעשה בארבעת החודשים האחרונים וכעת עומד קצב רכישת האג"ח שלו על 35 מיליארד דולר בחודש.

בהודעתו, הביע הפד אמון בכלכלה האמריקאית ושביעות רצון מקצב התאוששותה. המדדים בוול סטריט כאמור, הגיבו בחיוב וננעלו בעליות. "דבריה של נגידת הבנק המרכזי האמריקאי על הקשר של ההרחבה הכמותית והתעוררות הלחצים האינפלציוניים לצד הביקוש לאג"ח דולרי שגרר ירידות בתשואה הדולרית, מלמדים כי בשווקים לא צופים זעזועים בשוקי המטבע והריבית בטווח הקרוב, דבר הבא לידי ביטוי במיוחד בירידת מדד הפחד (VIX) שהגיע לרמות השפל של 7 השנים האחרונות", כך אמר היום יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים.


צילום: אהוד כהנים

פריימן הוסיף כי "המשק הישראלי הסובל מירידה מתמשכת בביקוש למט"ח לצד עודפי היצע, צפוי להמשיך במדרון כאשר השקל מתחזק אל עבר רמות הקיצון. ללא מעורבות ממשלתית לצד פעילותו של בנק ישראל, הרי שזו רק שאלה של זמן לא רב שגלי הפיטורים או נטישת חברות יתחילו לתפוס את הכותרות הכלכליות."

בבורסה בתל אביב ננעל היום המסחר, כאמור, בעליות שערים כשהמדדים ת"א 25 ות"א 100 התחזקו ב-0.4%, ומדד הבנקים הוסיף 1% לערכו. מדד התקשורת עלה ב-0.8%, מדד הנדל"ן התחזק ב-0.5% ומדד הנפט והגז הוסיף 0.5% לערכו גם כן.
חברת התרופות טבע, אשר הודיעה אתמול על שינויים בדירקטוריון במסגרתם יעזבו היו"ר פיליפ פרוסט ושני הדירקטורים, דן זיסקינד וחיים הורוביץ, עלתה היום ב-2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן