Forbes Israel Logo

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות, מניית בלקברי זינקה

המסחר בוול סטריט ננעל היום בירידות שערים, על רקע פרסום נתוני המכירות הקמעונאיות בארה"ב במהלך החודש האחרון, כמו גם הורדת תחזית הצמיחה העולמית, אשר פרסם היום הבנק העולמי. גם בבורסות אירופה ואסיה נרשמו ירידות שערים חדות.

מוקדם יתר היום פרסם, כאמור, הבנק העולמי עדכון לתחזית הצמיחה בעולם, כשעל פי הערכתו כעת הצמיחה בשווקי העולם תסתכם ב-3% בלבד, זאת לעומת 3.4% אשר העריך בפעם שעברה. את הסיבה העיקרית לעדכון התחזית תלו אנשי הבנק בהמשך הצניחה במחירי הנפט. בנוסף, כאמור, פורסם גם נתון המכירות הקמעונאיות בארה"ב – אשר ירד ב-0.9%, בניגוד לכל התחזיות המוקדמות אשר צפו דווקא עלייה מתונה.

צילום: thinkstockphotos

כל אלו, כאמור, עמדו ברקע למסחר אשר ננעל היום בירידות שערים. מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-1%, מדד ה-S&P 500 ירד ב-0.6% ומדד הנאסד"ק איבד 0.5% מערכו. את עיקר תשומת הלב ריכזה ענקית הרכבים החשמליים טסלה, אשר היום צנחה ואיבדה 5.7% מערכה לאחר דיווח על ירידה חדה במכירות החברה ברבעון האחרון של השנה החולפת. מניית חברת הטלפונים הסלולריים הקנדית בלקברי זינקה והוסיפה 29.7% לערכה, על רקע דיווחים כי חברת סמסונג הקוריאנית מעוניינת לרכוש את החברה.

גם באירופה, כאמור, שלט הצבע האדום במסכים כשהמסחר ננעל בירידות חדות. הבורסה בלונדון צנחה ב-2.4%, מדד הדאקס הגרמני איבד 1.3% מערכו ובפריז נרשמוירידות של 1.6%. ירידות אלה מגיעות דווקא לאחר שבית המשפט הגבוה לצדק אישר הלכה למעשה את נקיטת מדיניות הרחבה כמותית על ידי הבנק האירופאי המרכזי, במסגרתה יזרים הבנק כספים בכדי לעודד את הצמיחה במדינות האיחוד. בית המשפט קבע היום כי מהלך שכזה אינו עומד בניגוד לאמנות אשר נחתמו בין המדינות, וכעת נראה כי הדרך להכרזה על מדיניות שכזו סלולה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.