Forbes Israel Logo

המסחר בניו יורק ננעל במגמה שלילית על רקע החשש מחדלות פירעון של יוון

המסחר בבורסה בוול סטריט ננעל במגמה שלילית כאשר ברקע שוב עומד החשש מאי יכולתה של יוון להחזיר את חובותיה. בסוף השבוע אמורה יוון להעביר תשלום חלקי לקרן הטבע הבינלאומית ובהמשך החודש, עליה לשלם תשלומים נוספים. בשלב זה לא ברור האם יהיה ביכולתה לעשות זאת, וכעת דנים מנהיגי אירופה בניסיון למצוא פתרון.

מנגד, חדשות טובות מגיעות באירופה מגיעות מכיוון נתוני האינפלציה. מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.3% ונתן אינדיקציה חיובית להשפעת תוכנית ההרחבה של נגיד הבנק האירופי, מריו דראגי.

יניב חברון הכלכלן הראשי של אקסלנס אומר בסקירתו השבועית כי "תרחיש של חדלות פירעון יוביל לרעש לא קטן אבל להערכתינו קצר מאוד בשווקים. מנגד, פשרה ביוון תוביל לעליות שערים חדות וירידות בשוק האג"ח – הסרת הסיכון של יוון תוביל מיד לתמחור יתר של הריבית באירופה. קשה לדעת אילו מהתרחישים יקרה אך לכל אחד עשויות להיות השלכות שונות בהחלט ומשמעותיות לא פחות על תיק ההשקעות."

צילום: thinkstock

באשר לארה"ב, אומר חברון, כי "הנתונים השבוע משמעותיים ביותר ובמידה ותמונת המאקרו תראה חיובית יותר, כך גם האיתותים של הפד לגבי האפשרות של העלאת ריבית השנה יקבלו משמעות עודפת, מה שיעזור כמובן לעליית התשואות בארה"ב."

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.2%, מדד ה-S&P נחלש ב-0.1% וכך גם מדד הנאסד"ק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן