חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המסחר בתל אביב ננעל בעליות: גיוון התחזקה ב-5.2%

לאחר שנדמה היה כי הבורסה באחד העם מתאימה את עצמה למגמה המעורבת בבורסות העולם, ננעל היום המסחר בתל אביב בעליות קלות. המגזין הבריטי "אקונומיסט" חתך הבוקר את תחזית הצמיחה של ישראל ל-2.3% השנה ול-3% ב-2014, לעומת 2.7% ו-3.9% בתחזית הקודמת. ברקע ממשיך הדולר להתחזק ושערו היציג נקבע היום על 3.675 שקלים, עלייה של 0.41%. מחזור המסחר עמד על 1.02 מיליון שקל.

מדד ת"א 25 התחזק היום ב-0.2%, ת"א 100 הוסיף 0.3% לערכו, ומניות הבנקים נסחרו בהפסד של 0.2%. מדד הנדל"ן עלה ב-0.7%, מדד התקשורת טיפס ב-2.3% ומדד הגז והנפט רשם עלייה של 0.1%. בגיזרת המניות הבולטות ניתן למנות את גיוון אימג'ינג עם עלייה של 5.3%, ובזק שהתחזקה ב-3.4%. מנגד נסוגה מניית איגוד ב-1.6% ומניית כיל איבדה 1.5% מערכה.

באירופה נרשמת מגמה מעורבת במרבית בורסות היבשת: השווקים בפאריס ובפרנקפורט נסחרים כעת ללא שינוי ובורסת לונדון מתחזקת ב-0.2%.


צילום: אהוד כהנים

האקונומיסט פסימי: המגזין הבריטי חתך את תחזית הצמיחה של ישראל ל-2.3% השנה ו-3% ב-2014, לעומת 2.7% ו-3.9% בתחזית הקודמת. זו הפעם השלישית בחודשיים שהמגזין חותך את התחזית הישראלית, בעקבות הורדת התחזיות בגוש היורו ובעולם. תחזית הצמיחה של האקונומיסט היא הנמוכה ביותר מבין כל החזאים. בנק ישראל עדיין צופה צמיחה נאה של 3.8% השנה ו-4% בשנה הבאה (2.8% ו-3.3% ללא הגז הטבעי).

אי.די.בי ערכה היום פגישה משולשת ביחד עם נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות ונציגות האג"ח של אי.די.בי פתוח. לפורבס נודע כי בעל השליטה בחברה, נוחי דנקנר, לקח חלק בפגישה שהתנהלה בפורום מצומצם מאוד. גם המשקיף מטעם בית המשפט, חגי אולמן, נכח. הצעד נעשה בהמשך לקביעתו של שופט ביהמ"ש המחוזי בת"א, איתן אורנשטיין, שהורה לצדדים לנסות ולהגיע להבנות מחוץ לכותלי בית המשפט. גורמים המקורבים לנושא מציניים כי הפגישה נעשתה בכדי לצאת מידי חובה לקראת הדיון הבא בנושא שיערך בביהמ"ש ב-30 במאי.

חברת דלתא פרסמה היום את דוחותיה לרבעון הראשון, בו רשמה מכירות בהיקף של 227.3 מיליון דולר – עלייה של 35% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-6.6 מיליון דולר – זינוק של 70%. המניה עלתה היום ב-1.1%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן