Forbes Israel Logo

המסע אל האסלה: קבוצת ייזמים מתכננים לכבוש את פסגת האוורסט למען הפצת סניטציה בעולם השלישי

אם אתם קוראים את הכתבה הזאת יש סיכוי טוב ששירותים זמינים ונקיים הם עניין ברור מאליו עבורכם. אך עבור יותר מ-2.5 מיליארד אנשים ברחבי העולם, זהו לא דבר של מה בכך. מדובר בבעיה הגורמת למותם של אלפי ילדים ממחלות זיהומיות שונות בכל יום ולמיליארדי דולרים שמתבזבזים במדינות מתפתחות כתוצאה מחולי ותוחלת חיים נמוכה. הנושא זוכה לתמיכה רחבה בקונגרס האמריקאי, אך נדחק פעמים רבות לשוליים בעוד בעיות בוערות יותר כמו סוריה, אוקראינה והמזרח התיכון תופסים את תשומת הלב של המחוקקים האמריקאים המעוניינים לעזור בפתרון בעיות ברחבי העולם.

הבעיות הסניטריות הן קשות ומרתיעות אך הן גם ניתנות לפתרון באמצעות ידע וטכנולוגיה שקיימים כבר כעת. מאז 1990, אז הפכה הפצת הסניטציה לאחד מיעדיו של האו"ם, פעלו יחד ממשלות, ארגונים חברתיים, ואקטיביסטים על מנת להביא ליותר מ-2 מיליארד אנשים מתקני שירותים שיבטיחו את בריאותם. מה שחסר כעת זו מחויבות להציב את הנושא גבוה בסדר העדיפויות, אך נראה כי זה בדיוק מה שעומד לקרות בקרוב, כאשר תצא לפועל יוזמה שאפתנית ומעניינת במיוחד.


טרק למען שירותים | תמונה: מתוך אתר Toilrt Hackers

בסוף החודש, קבוצה של יזמים, פילנתרופים ואקטיביסטים יצאו למסע אל פסגת האוורסט כחלק מקמפיין בנקרא Trek4Toilets – טרק עבור שירותים. הקבוצה שתכלול חברים מארה"ב, אסיה, המזרח התיכון ואפריקה, תתעד תוך כדי המסע את מערכת הסניטציה בנפל, תציג את ההצלחות ותדגיש את הצרכים האנושיים לצד הפוטנציאל האנושי.

כאשר יגישו לפסגה יניפו עליה את דגל ארגון "מפצחי השירותים" (Toilet Hackers) ויסמנו בכך את הנחת הנושא בפסגת סדר היום העולמי. "אנחנו רוצים שמקבלי החלטות מכל העולם יבינו את חשיבות העניין וילוו את המחויבות שלנו במעשים", אומרים מארגני הקמפיין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.