Forbes Israel Logo

המרכז ללימודי ישראל באוניברסיטת קליפורניה חגג 5 שנים – נטלי פורטמן ועמוס עוז הגיעו לברך

הסופר פרנסיס סקוט פיצג'רלד אמר פעם שהמבחן לאינטליגנציה גבוהה היא היכולת להחזיק בשני עמדות סותרות ובכל זאת להמשיך לתפקד. אירוע הגאלה לציון 5 שנים למרכז ללימודי ישראל של יונס וסוריה זנריאן באוניברסיטת קליפורניה (UCLA), היה מלא בסוג כזה של אינטליגנציה. האירוע שהתקיים בתחילת החודש במרכז לאומנויות הבמה בוורלי הילס, שילב גם ערב מחווה לסופר עמוס עוז והיה מפגש של תומכי ישראל נלהבים, שאינם חוששים מצד שני, להכיר לבקר את מדיניותה.

בין הדוברים בערב היתה השחקנית נטלי פורטמן, שסיימה לאחרונה להפיק, לביים ולשחק בעיבוד לספרו של עוז "סיפור על אהבה וחושך", שיוקרן בפסטיבל קאן. כמו כן, נאם העיתונאי ארי שביט, מחבר רב המכר "הארץ המובטחת שלי", נשיא האוניברסיטה, ג'ן בלוק וד"ר שרון נזריאן, נשיאת קרן נזריאן.


מימין לשמאל: סוריה נזריאן, יונס נזריאן, עמוס עוז, ד"ר שרון נזריאן וג'ן בלוק

לאחר הקוקטיילים והמתאבנים, החלה תוכנית הערב, כאשר ד"ר נזריאן ברכה את 400 המוזמנים. היא דברה על החשיבות של UCLA ואוניברסיטאות אחרות, שמאפשרות מרחב שקט בו ניתן ללמוד על ישראל במלוא מורכבותה. שביט דיבר על הישגי יהודי התפוצות, על אף הדמוניזציה המתמשכת של ישראל.

לאחר מכן, הוענק פרס ליונס וסוריה נזריאן, שנאלצו לברוח מאיראן לארה"ב וישראל ונשיא האוניברסיטה, נשא דברים אודות נדיבותם שמאפשרת לחשוף את המחקרים המתקדמים שנערכים בישראל, להעניק מלגות לימודים ולבצע מחקרים נוספים בקמפוס.


פורטמן מעניקה את הפרס (פסל של סוריה נזריאן) לעמוס עוז

נטלי פורטמן העניקה פרס לעמוס עוז וציטטה משיריו של יהודה עמיחי. עוז בתורו, הסביר את אהבתו ותשוקתו העזה לישראל והוסיף כי בעוד הוא מאוד ביקורתי כלפי ארצו, הוא אוהב אותה גם "ברגעים שהוא לא יכול לסבול אותה". בהמשך הרחיב על עמדותיו לגבי עתידה של ישראל בשיחה פתוחה עם ארי שביט. "הסיפור האנושי הוא לא סיפור של סוף טוב, אלא של שינוי…אני אבולוציוניסט. אני לא רוצה לראות את סיפור של ישראל מגיע לסופו".

למשפחת נזריאן פעילות פילנתרופית נרחבת בישראל, הכוללת את קרן Ima, תרומה לארגון עמיתי צה"ל, ותמיכה במוסדות אקדמיה ותרבות בארץ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.