חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המשקיעים אופטימיים: המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים

המסחר בוול סטריט ננעל היום בעליות שערים – על רקע האופטימיות אשר מגיעה מכיוון יבשת אירופה, שם מקווים המשקיעים כי משבר החוב היווני מתקרב סוף סוף לכדי פיתרון.

אתמול, כזכור, נכנסה יוון רשמית למצב של חדלות פירעון – לאחר שחרגה ממועד תשלום החוב לקרן המטבע הבינ"ל (אשר עומד על סך 1.6 מיליארד יורו). כניסתה של יוון לחדלות פירעון עשויה להביא לפגיעה קשה במשק היווני, ומשעות הבוקר החלו להגיע דיווחים מהמדינה אודות אזרחים רבים אשר צובאים על תחנות הדלק ורשתות המזון מחשש לקריסת המשק, כמו גם על תורים ארוכים המשתרכים מחוץ לבנקים כשאזרחים מבקשים למשוך כסף מזומן ככל יכולתם.

אך הפסימיות והחשש התחלפו בשעות הצהריים באופטימיות רבה, לאחר שמגזין ה"פיינשייל טיימס" דיווח כי ראש הממשלה היווני ציפראס החליט לחזור בו מדרישותיו – ולקבל את כל דרישותיהן של מדינות האיחוד האירופאי. מדובר בהגבלות וצעדי צנע אשר עשויים לפגוע באיכות חייהם של תושבי יוון בעתיד הקרוב, אך נועדו להבטיח את התאוששותו של המשק היווני בעתיד הרחוק ולהבטיח את יכולתה של יוון להחזיר את חובה.

אם ציפראס אכן יסכים לכל התנאים אשר דרשו מדינות האיחוד, יוסר המכשול בפני העברת כספי הסיוע ממדינות האיחוד ליוון. אז תוכל יוון לשלם את חובה ולתכנן את צעדיה בעתיד, במטרה לאושש את הכלכלה בהקדם. 

צילום: thinkstock

דיווחים אלו, כאמור, הביאו לאופטימיות אדירה בקרב המשקיעים ושלחה את בורסות אירופה לעליות שערים חדות. מדד הדאקס הגרמני הוביל את העליות כשהוסיף 2.2% לערכו, בפריז התחזקה הבורסה ב-1.9% ובלונדון נרשמו עליות של 1.3%. בבורסות אסיה ננעל מוקדם יותר המסחר במגמה חיובית גם כן. 

גם בוול סטריט, כאמור, ננעל היום המסחר בעליות שערים. מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.8%, מדד ה-S&P 500 עלה ב-0.7% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.5% לערכו. כזכור, שבוע המסחר בניו יורק יסתיים השבוע כבר ביום חמישי – לרגל חגיגות יום העצמאות האמריקאי שיערכו ביום ו' הקרוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן