Forbes Israel Logo

המשקיעים מצפים לדרגי: המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים

שבוע המסחר בבורסה בניו יורק נפתח היום, לאחר שאתמול נותרה הבורסה סגורה עקב ציון יום מרתין לות'ר קינג. בסוף השבוע, כזכור, ננעל המסחר בניו יורק בעליות שערים והמגמה המשיכה גם היום, כשהמסחר ננעל במגמה חיובית. מחיר הנפט הוסיף לעמוד במוקד, לאחר שירד ב-4.7% נוספים.

על פי הערכות רבות הנשמעות בשוק, נגיד הבנק האירופאי המרכזי מריו דרגי יכריז ביום חמישי על תחילתה של מדיניות הרחבה כמותית, בדומה לזו אשר הנהיג הבנק הפדרלי המרכזי בארה"ב לאורך השנתיים האחרונות. על פי ההערכות, דרגי יודיע על רכישת אג"חים יל ידי הבנק בשווי של מעל חצי טריליון יורו, בניסיון לסייע לכלכלת האיחוד לצאת מהמשבר ולשוב ולצמוח. על רקע הערכות אלו, בבורסות אירופה ננעל היום המסחר במגמה חיובית בהובלת מדד הקא"ק 40 הצרפתי, אשר טיפס ב-1.2%. בלונדון נרשמו עליות של 0.5%, ומדד הדאקס הגרמני הסתפק בעליות של 0.1%.

צילום: thinkstockphotos

גם בוול סטריט, כאמור, ננעל המסחר בעליות שערים. מדד הדאו ג'ונס ננעל סביב רמות הפתיחה, מדד ה-S&P 500 התחזק ב-0.2% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.4% לערכו. את עיקר תשומת הלב ממשיכה לרכז עונת הדו"חות אשר נמצאת בימים אלו בשיאה, כשלאחר סיום המסחר תפרסם ענקית המחשבים IBM את דו"ות סיכום הרבעון שלה. היום נראה כי המשקיעים חוששים מהדו"חות, והמנייה נחלשה ב-0.1%. בנק ההשקעות מורגן סטנלי דווקא פרסם את הדו"חות, אך מהם עלה כי הבנק פספס את תחזית הרווח למניה. מנית הבנק נחלשה היום ויורדת ב-0.4%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.