Forbes Israel Logo

המתח במצרים שוב עולה: היום פתיחת משפטו של הנשיא המודח מורסי

משפטו של נשיא מצרים לשעבר, מוחמד מורסי, ייפתח היום (ב'), ארבעה חודשים לאחר הדחתו מתפקידו. המשפט יהיה כנראה הפעם הראשונה בה מורסי נראה בציבור מאז אותה הדחה. הנשיא לשעבר הוחזק על ידי אנשי הצבא במעצר במקום לא ידוע עד כה. ערוץ הטלוויזיה הממלכתי של מצרים טוען כי הנשיא המודח כבר הגיע לאקדמיה המשטרתית בה ייערך המשפט.

עם זאת אחד העיתונים במדינה פירסם בשבת לטענתו תמונות עדכניות של מורסי מהמעצר. התמונות, מהן לא ניתן להבין מתי צולמו, מראות את מורסי לובש טרנינג ויושב על כורסא והוא נראה יחסית נינוח.

הנשיא המודח מואשם בהסתה לאלימות, ביחד עם 14 מנהיגים נוספים של תנועת האחים המוסלמים. במצרים ומחוצה לה מודאגים מהדרך בה ינוהל המשפט הזה, והחשש הוא שהוא יתדלק עוד את הזעם של המפגינים שיצאו לרחובות בחודשים האחרונים. כזכור, מורסי היה הנשיא הראשון שנבחר בבחירות החופשיות שנערכו לאחר הדחתו של חוסייני מובארק.

מורסי | צילום: רויטרס

אבל הנשיאות של מורסי, חבר תנועת האחים המוסלמים החזיקה בקושי שנה. מתנגדיו של מורסי יצאו לרחובות בטענה שהוא לא ממלא את מחוייבותו הדמקורטית ומנסה לכפות חוקים שמרניים. שוב יצאו אלפים לרחובות, ומורסי הודח במהלך שנתמך על ידי הצבא.

גם לפני וגם אחרי הדחתו של מורסי מאות מצאו את מותם בהפגנות, והרשויות הודיעו כי גם במהלך המשפט יפעילו יד קשה כנגד מי שיפגין. למרות זאת, תומכי האחים המוסלמים הבטיחו לצאת לרחובות. הטלוויזיה הממלכתית של מצרים הודיעה אמש גם ברגע האחרון על שינוי המקום בו ייערך המשפט.

גם ארגון אמנסטי התייחס אמש למשפטו של מורסי וקרא לרשויות במצרים לוודא שמורסי יופיע היום בעצמו בבית המשפט, וקרא למעצרו "העלמה בכוח".

"המשפט הוא מבחן לרשויות במצרים", אמרו בארגון, "הם צריכים להביא את מוחמד מורסי לבית המשפט ולעשות לו משפט הוגן, שכולל את האפשרות שלו לנסות ולהפריך את הראיות נגדו. אי עמידה בכך יעמיד בספק את הלגיטימיות של המשפט".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.