חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

המתיחות בצפון משכה את הבורסה לירידות: ת"א 25 ירד ב-0.8%

המסחר בבורסה באחד העם ננעל בירידות על רקע הדיווחים על מתיחות בצפון הארץ. המשקיעים מגיבים גם על הודעתו המפתיעה אתמול של נגיד בנק ישראל, פרופסור סטנלי פישר, כי יסיים את תפקידו בחודש יוני, כשנתיים לפני תום הקדנציה המיועד.

מדד ת"א 25 נסגר בירידה של 0.8%, ת"א 100 נחלש ב-1%, מניות הבנקים איבדו 1.1% ומדד הנפט והגז השיל 1.4% מערכו.

על פי פרסומים ברויטרס, צבא לבנון דיווח כי מטוסים ישראלים ביצעו גיחות רבות מעל שטח המדינה הלילה, כחלק מפעילות גדולה שמגיעה על רקע הדאגה שהביעה ישראל מפני העברת נשק כימי מסוריה לחזבאללה.

נגיד בנק ישראל פישר הודיע אתמול במפתיע לראש הממשלה בנימין נתניהו על כוונתו לסיים את כהונתו ב-30 ביוני, שנתיים לפני תום הקדנציה. בתגובה להודעה הדרמטית, נרשמו אתמול צניחות בבורסה בתל אביב, ושער הדולר קפץ ביחס לשקל.

במהלך החודשים הקרובים, עד פרישתו, ימשיך פישר לעסוק באופן מלא בכל הנושאים שעל סדר יומו של הבנק, דבר שיאפשר לממשלה לנהל תהליך מסודר ומעמיק לבחירת הנגיד הבא. הנגיד ציין כי הוא "אסיר תודה על ההזדמנות לשמש בתפקיד, בעיקר בתקופה כל כך מאתגרת של משבר כלכלי עולמי, מציאות גיאו-פוליטית סבוכה ואתגרים חברתיים רבים".

סטנלי פישר | צילום: רויטרס

מניית פרטנר תרכז היום עניין לאחר שאתמול הושלמה עסקת פרטנר-סבן: חברת S.B. Israel של חיים סבן הודיעה כי השלימה את רכישת השליטה בחברת התקשורת פרטנר מידי סקיילקס של אילן בן דב.

על פי ההסכם תמכור סקיילקס לסבן 30% ממניות פרטנר. אילן בן דב וסקיילס (החברה האם של פרטנר) יישארו עם 15%. סבן שילם 80 מיליון דולר ונטל על עצמו חוב של 300 מיליון דולר שסקיילקס חייבת לקרן האצ'יסון.

אגף החשב הכללי במשרד האוצר השלים גיוס אג"ח בחו"ל ל-30 שנה ול-10 שנים בסכום של 2 מיליארד דולר. מדובר בהנפקה ראשונה לשני טווחים במקביל והנפקה ראשונה מזה 15 שנה לטווח של 30 שנה. ההנפקה בוצעה בריביות הנמוכות ביותר אי פעם בהנפקה דולרית.

במשרד האוצר מדווחים כי הביקושים בהנפקה הסתכמו בלמעלה מ-9 מיליארד דולר, יותר מפי 4.5 מהסכום שהונפק. לאור הביקושים הגבוהים מצד משקיעים אסטרטגיים גדולים הוחלט להרחיב את ההנפקה ל-30 שנה לסכום של 1 מיליארד דולר. הקצאת סכום גבוה זה להנפקה לטווח של 30 שנה תומכת במדיניות אגף החשב הכללי להארכת משך החיים הממוצע (מח"מ) של החוב, ומקטינה באופן משמעותי את סיכוני המחזור של החוב הממשלתי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן