Forbes Israel Logo

הנפילה הגדולה: צוקרברג איבד 8.1 מיליארד דולר בשנה

אין שינוי בצמרת: ביל גייטס הוא האמריקאי העשיר ביותר בעולם, עם הון מוערך של 66 מיליארד דולר – כך נחשף הערב ברשימת פורבס 400, המדרגת את 400 האמריקאים העשירים ביותר. ברשימה מופיעים בין השאר יהודים רבים, בהם גם מו"ל ישראל היום שלדון אדלסון, המדורג במקום ה-12 עם הון מוערך של 20.5 מיליארד דולר. מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, צנח 22 מקומות והתברג השנה במקום ה-36.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מייסד מיקרוסופט גייטס שמר על מקומו בראש הרשימה, עם הון מוערך של 66 מיליארד דולר, עלייה של 7 מיליארד דולר מהונו בשנה שעברה. שני ברשימה, כמו בשנה שעברה, הגיע המשקיע הנודע וורן באפט, מייסד ומנכ"ל ברקשייר הת'אווי אשר הונו מוערך ב-46 מיליארד דולר, אל מול 39 מיליארד דולר בשנה שעברה.

שומר על המקום הראשון | צילום: רויטרס

גם המקומות ה-6-3 ברשימה נשארו זהים לשנה שעברה, כשמייסד אורקל לארי אליסון מדורג שלישי עם הון מוערך של 41 מיליארד דולר, ואחריו האחים צ'רלס ודייויד קוך, המוערכים ב-31 מיליארד דולר כל אחד. במקום ה-6 ברשימה מדורגת האישה העשירה ביותר בארה"ב, כריסטי וולטון, אשר ירשה את אימפריית הקמעונות וול מארט מבעלה, ושווה כ-27.9 מיליארד דולר.

איש העסקים היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון, אשר עשה את הונו בעסקי ההימורים ונחשב לתומך נלהב של המועמד הרפובליקני לנשיאות מיט רומני ולידידו הקרוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיע למקום ה-12 ברשימה, עם הון של 20.5 מיליארד דולר. מדובר בירידה של ארבעה מקומות לאדלסון ביחס לדירוגו בשנה שעברה, אולם הונו נחתך "רק" במיליארד דולר.

צנח 22 מקומות. צוקרברג | צילום: רויטרס

שמות מעניינים נוספים ברשימה הם אלה של מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, אשר צנח מן המקום ה-14 בדירוג 2011 למקום ב-36 בדירוג הנוכחי, בצוותא עם איל התקשורת רופרט מרדוק, ששמו נכרך בפרשת "ניוז אוף דה וורלד". הונם מוערך ב-9.4 מיליארד דולר כל אחד. בשנה שעברה הוערך הונו של צוקרברג ב-17.5 מיליארד דולר. במאי הקולנוע הנודע סטיבן שפילברג מדורג במקום ה-125, עם הון מוערך של 3.2 מיליארד דולר.

העשירייה המובילה:

1. ביל גייטס, מיקרוסופט – הון מוערך של 66 מיליארד דולר.

2. וורן באפט, ברקשייר הת'אווי – 46 מיליארד דולר.

3. לארי אליסון, אורקל – 41 מיליארד דולר.

4. צ'רלס קוך, תעשיות קוך – 31 מיליארד דולר.

5. דיוויד קוך, תעשיות קוך – 31 מיליארד דולר.

6. כריסטי וולטון, וול מארט – 27.9 מיליארד דולר.

7. ג'ים וולטון, וול מארט – 26.8 מיליארד דולר.

8. אליס וולטון, וול מארט – 26.3 מיליארד דולר.

9. ס. רובסון וולטון – 26.1 מיליארד דולר.

10. מייקל בלומברג, בלומברג – 25 מיליארד דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.