חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הסוכנות האמריקאית לביטחון לאומי: "אומה זרה יכולה להשפיע ולהרוס חלק גדול מהמערכת הכלכלית שלנו"

בתוכנית התחקירים האמריקאית, 60 דקות, ששודרה אמש, הודה ראש הסוכנות לבטחון לאומי (NSA), קית' אלכסנדר ש"אומה זרה יכולה להשפיע ולהרוס חלק גדול מהמערכת הכלכלית שלנו" על ידי שתילת וירוסים במערכת המחשוב שלנו "ופשוט למוטט את הכלכלה האמריקאית" אם הוירוס יתפשט ללא הפרעה.

אלכסנדר אמר לרשת המשדרת, CBS, במסר מעורפל מעט ש"כרגע יהיה קשה לעצור (את מתקפת הוירוסים) מפני שיכולתנו להבחין בהם היא מוגבלת".

דברה פלאנקט, בכירה ב-NSA, אמרה לרשת השידור שה-NSA עבדה צמוד עם יצרני מחשבים כדי לסיים את "הפגיעות הזו, אבל הם אומרים שההתקפות מתרחשוץ על בסיס יומי". למען האמת, פלאנקט יצרה מצג כאילו מערכת הגנת הסייבר של ארה"ב פגיעה מאוד, מה שאמור, באופן הגיוני, לטעת חשש בליבם של המשקיעים בוול סטריט, בקרב תעשיה האמריקאית ובמערכת הממשל.

ראש ה-NSA, קית' אלכסנדר | צילום: רויטרס

בתגובה על האזכור של המתקפות הידועות מסין, אמרה פלאנקט: "אל תתנו לאיש לשטות בכם. ישנן בוודאות מדינות שלהן היכולת והרצון לעשות בדיוק את זה, להפיל את הכלכלה האמריקאית". אם הגילוי הזה ידון בהרחבה בימים הקרובים, זה עשוי ללא ספק להשפיע על המסחר בבורסה ומחירי המניות בהתאמה.

זוהי הפעם הראשונה שבה בכירים בסוכנות לבטחון לאומי בארה"ב דיברו אי פעם ובאופן גלוי על תפקידה של הסוכנות. ככל הנראה היה מדובר במאמץ לצמצם את השם הרע שנוצר לסוכנות לבטחון לאומי בעקבות האשמותיו של אדוארד סנודן, עובד הסוכנות לשעבר, שהבריח עם עזיבתו מסמכים חסויים שמביכים את הממשל האמריקאי כולו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן