חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הסוף לסאגה היוונית? המדינה נכנסה הבוקר לחדלות פירעון

בחצות הליל תם מועד החזרת החוב של יוון לקרן המטבע הבינלאומי, אשר עומד על 1.6 מיליארד יורו. בשבועות האחרונים התקיימו אינספור פגישות בין יוון לנושיה, אך כאמור, המדינה לא הצליחה לשלם את החוב והיא נכנסה הבוקר למצב של חדלות פירעון. היום בצהריים ידונו שרי האוצר של האיחוד האירופאי במצבה של יוון.

כזכור, יוון וחברות גוש האירו לא הצליחו למצוא פיתרון למשבר העמוק, ואף דובר על הסכנה בפרישת יוון מן הגוש. גם ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפרס, הצהיר כי ארצו עדיין רחוקה מפרישה מהאיחוד האירופאי. אתמול בלילה טס ציפריס לבריסל, על מנת להיפגש עם נשיא הנציבות האירופאי. היה זה ניסיון אחרון להגיע להסכם לפיו האיחוד האירופאי יסייע ליוון, במהלך שיאפשר לה לשלם את החוב בזמן. המגעים לא צלחו, כלומר קרן היציבות האירופאית לא הסכימה להאריך את תכנית החילוץ, ובמקביל הוגשה בקשה שלישית של יוון לתכנית חילוץ נוספת. הסיכויים להארכת התכנית הקיימת ולקבלת הבקשה לתכנית החדשה הם קלושים.

האם תצליח יוון להתרומם למרות אי תשלום החוב? | צילום: thinkstock

אתמול נותרו הבנקים והבורסה סגורים במדינה, וקיים חשש כי השירותים הבסיסיים במדינה יקרסו. ביום ראשון יתקיים משאל עם ביוון, בו יוחלט האם לקבל את דרישות הנושים, ולפיכך להפעיל מדיניות צנע שתציל את המדינה. בינתיים, המשקיעים בשווקים חוששים כי המשבר ישפיע על המסחר העולם. למרות זאת, המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בעליות קלות, וגם אצלנו בבורסה בתל אביב, המגמה הייתה יציבה.

בתוך כך, קמפיין גיוס המונים להצלת המדינה הצליח להשיג עד כה מעל ל-500 אלף יורו. יוזם הקמפיין, אזרח בריטי, סבור כי ביכולת הציבור לעזור למדינה הקורסת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן