חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

“הסיכון הגדול ביותר עבור הכלכלה הבריטית – החולשה בגוש היורו”

הסיכון הגדול ביותר להתאוששות הכלכלה הבריטית היא החולשה המתמשכת בגוש היורו – כך אמר היום מרווין קינג, הנגיד היוצא של הבנק המרכזי של בריטניה. קינג קרא לתוכנית אמינה לטווח בינוני שתנסה לאושש את הכלכלה ולהחזירה למסלול, והביא תמיכה בתוכניות ייצוב אוטומטיות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

קינג חוזה גם כי תפוקת הנפט בים הצפוני תתאושש בשנים הקרובות. בשבוע שעבר חזה קינג כי הצמיחה בבריטניה תהיה מהירה יותר ושיעור האינפלציה יהיה נמוך יותר מכפי שנחזה לפני שלושה חודשים.

קינג | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר הביעה סוכנות הדירוג מודי'ס פסימיות לגבי התאוששות הכלכלה האירופית. על פי הסוכנות, "הסיכון למיתון ממושך נותר איום מרכזי לצמיחה הכלכלית בעולם, ועדיין ישנה סכנה ברורה ששפל ממושך שימשך לתוך 2014 יפעיל לחץ על הקונצנזוס הפוליטי השברירי ממילא בגוש היורו", נכתב בסקירה. "מדיניות המשא ומתן הנוקשה שנקטו גרמניה ומדינות אחרות במהלך הדיונים האחרונים לגבי חבילת החילוץ לקפריסין, יחד עם הערות נוספות שנשמעו מצד קובעי המדיניות המרכזיים, מצביעה על כך שהנכונות של המדינות הצפוניות החברות באיחוד לספק תמיכה כספית למדינות הדרום פחתו".

על פי מודי'ס, הסובלנות המוגברת של קובעי המדיניות באירופה לסיכונים, מעלה את הסבירות – שוב – שמדינה כלשהי תצא ממשפחת היורו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן