Forbes Israel Logo

הסיכונים הכלכליים הגדולים של 2013: פערי שכר ומזג האוויר

השילוב של משברי חוב ברחבי העולם עם שינויי אקלים עלול להביא לכך שהכלכלה הגלובלית תאלץ להתמודד עם אתגרים רבים בשנה הקרובה, כך טוען הפורום הכלכלי העולמי. על פי שפרסם נראה כי הסיכונים הגדולים ביותר לכלכלה העולמית בשנת 2013 יהיו, חובות ממשלתיים של הכלכלות הגדולוץ, פערי שכר וכן תנאי מגז אוויר קשים בכל רחבי העולם. 

דוח הסיכונים הכלכליים מבוסס על סקר בו השתתפו למעלה מ-1,000 אנשי עסקים ואקדמאים בכירים מכל רחבי העולם. הדוח מראה כי רמת הפסימיות של המומחים הכלכליים לגבי יכולת התמודדות מנהיגי העולם עם האתגרים הכלכליים הולגת ומתגברת. 

בדומה לדוח של שנת 2012, גם הפעם רוב משתתפי הסקר טענו כי הסיכון הכלכלי הגדול ביותר לשנה בקרובה יהיה פערי השכר הגדולים בין המעמדות באוכלוסיה, אחריו ציינו המומחים גם את השבריריות הפיננסית של ממשלות רבות ברחבי העולם.

צילום: רויטרס

לטענת המומחים, למרות שגוש היורו ניצל מהתפרקות בעקבות ההחרפה במשברי החוב של המדינות החברות בו וחרף העובדה כי ממשלו של אובמה מנע את המצוק הפיסקלי בארה"ב, עדיין קיים חשש מכך שהפוליטיקאים לא יוכלו להתמודד עם האתגרים הפיננסים שלפניהם. 

במקום השלישי ברשימת הסיכונים הגיע מזג האוויר. לטענת רבים מהמומחים, שינויי אקלים גדולים שהתרחשו לאחרונה עלולים לגרום להחרפה במשבר בשווקי המזון והמים. בין האירועים החמורים בתחום זה צויינו הוריקן סנדי שפקד את ארה"ב בחודש נובמבר האחרון וכן שטפונות עזים בסין. 

דוח הסיכונים פורסם שבועיים לפני הכינוס הצפוי של מנהיגי העולם בשוויץ במהלכו ידונו בעלי הממון בפתרונות ל-50 האתגרים המופיעים בו. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן