Forbes Israel Logo

הסנאט יצביע על התקיפה בסוריה עד שבוע מ-9 בספטמבר

נשיא ארה"ב ברק אובמה הודיע אמש כי יבקש את אישור הקונגרס לתקיפה בסוריה, אך מתי בדיוק תתקבל ההכרעה? המחוקקים האמריקאים ישובו מפגרת הקיץ רק ב-9 בספטמבר, אבל לא בהכרח יצביעו על הפעולה הצבאית ישר עם שובם למשרדים.

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, אמר הלילה כי ההצבעה על התקיפה תיערך "עד שבוע מכינוס הסנאט". לדברי ריד, במהלך השבוע הבא יערוך הסנאט דיונים פומביים בנושא בנוכחות בכירים בממשל אובמה, וכן סקירות חסויות ובלתי חסויות עבור סנאטורים. "אני מאמין שהשימוש בכוח נגד סוריה הוא מוצדק והכרחי", אמר ריד, שהגדיר את פעולותיו של אסד כ"זוועות שבוצעו נגד אזרחים".


משלחת הפקחים מסיירת בסוריה. מתי יגיע הדו"ח? | צילום: רויטרס

עם זאת, נראה כי הצגת הנתונים על השימוש בנשק כימי בסוריה בפני מועצת הביטחון של האו"ם, תתעכב – אתמול שבו פקחי האו"ם מאיסוף הראיות בפרברי דמשק ומזכ"ל הארגון, באן קי מון, הודיע כי הוא מוכן להציג את ממצאיהם עוד בסוף השבוע, אם יידרש לכך.

הבוקר, מתברר כי ניתוח הדגימות עשוי להימשך כשלושה שבועות. "הראיות שאסף הצוות יעברו בדיקות מעבדה והערכה טכנית", נמסר מהארגון, שחבריו שבו אמש לאירופה. "נעשה כל מאמץ כדי להאיץ את ההליכים".

13 הפקחים עזבו את דמשק אתמול, בשעות הבוקר המוקדמות, וחצו את הגבול ללבנון. מטוס של ממשלת גרמניה הטיס אותם אל שדה התעופה ברוטרדם, הולנד ומשם יצאו אל משרדיהם בהאג, על מנת להתחיל בבדיקת הממצאים.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.