Forbes Israel Logo

הסנאט: "נעמוד לצד ישראל במקרה של תקיפה באיראן"

ועדת החוץ של הסנאט האמריקני אישרה במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) את החלטת הסנאט לפיה ארה"ב תעמוד לצד ישראל במקרה שזו תאלץ להגן על עצמה אל מול איום הגרעין האיראני. "אמריקה תעמוד לצד ישראל במקרה של תקיפה באיראן", אישרו חברי וועדת החוץ של הסנאט, כך על פי דיווח בגלי צה"ל.

על-פי נוסח ההצעה, ארצות-הברית תסייע לישראל מבחינה צבאית, כלכלית ודיפלומטית, אם תחוש מאוימת ותחליט לצאת לפעולה צבאית נגד טהרן. ההחלטה תובא לאישור כלל הסנאט בשבועות הקרובים.

הדברים מגיעים לאחר שנשיא ארה"ב ברק אובמה בירך אתמול את מדינת ישראל לרגל יום עצמאותה ה-65: "מיום היווסדה לא הייתה לישראל ידידה ובעלת ברית גדולה יותר מארצות הברית. אנחנו שבים ומאשרים את הברית הבלתי ניתנת לערעור בין שתי המדינות ואת נחישותנו לממש את חלומם של העמים שלנו לחיים בביטחון ובשלום".


נושאת מטוסים אמריקאית | צילום: רויטרס

במקביל, ארצות הברית תשקיע בשנת התקציב הקרובה שלה (שתחל ב-1 באוקטובר) 220 מיליון דולר ברכישת מערכות "כיפת ברזל" נוספות עבור ישראל, כך על פי מסמכי תקציב ארגון ההגנה מפני טילים בליסטיים של הפנטגון שהגיעו לידי בלומברג.

על פי המסמכים, בשנת התקציב של 2015 יושקעו עוד 175.9 מיליון דולר במערכת ההגנה מפני טילים שנכנסה לתודעה הציבורית בעולם במהלך מבצע "עמוד ענן". הסכומים, בהנחה שיאושרו במהלך במסגרת תקציב הביטחון השנתי, יהיו תוספת ל-486 מיליון הדטלרים שהבית הלבן והקונגרס כבר ביקשו או הוסיפו עבור כיפת ברזל בשנים האחרונות אחרי שהתקציב הראשוני למערכת אושר.

סכום זה כולל את 211 מיליון הדולרים שאושרו עבור כיפת ברזל בחודש שעבר ע"י הנשיא אובמה. "הבקשה לתוספת 220 מיליון דולר לתקציב 2014 הוא כסף חדש, וזו הפעם הראשונה שהוגשה בקשה לתקציב ספציפי עבור כיפת ברזל", אמר דובר הארגון להגנה מפני טילים בליסטיים של הפנטגון ריצ'ארד לנר.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.