חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

העבודה: אם בנט יפרוש, ניכנס לממשלה ונקדם את המו"מ המדיני

יוזמת הליגה הערבית: מפלגת העבודה תיכנס לקואליציה ותתמוך במשא ומתן עם הפלסטינים על בסיס הצעת הליגה הערבית החדשה במידה ומפלגת הבית היהודי תעזוב את הממשלה על רקע מדיני, כך אמר הבוקר (ד') ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר לגלי צה"ל.

"ראש ממשלה, בניגוד לאחרים, צריך לקבל הכרעה", אמר בן אליעזר. "ברגע שהוא מקבל הכרעה אין פה שיקול פוליטי. נתניהו יודע ושלי כבר אמרה לו את זה – אם יהיה מצב שעל רקע מדיני בנט יעזוב והממשלה תתפרק, אנחנו בפנים. אין ספק שאם יקרה נס כזה שראש ממשלה ייקח את היוזמה, יישב למשא ומתן והעסק יתחיל לנוע, הוא יודע שבאמתחתו מפלגת העבודה שיכולה להיכנס לממשלה, מהיום להיום".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ראש הממשלה טרם התייחס ליוזמה החדשה של הליגה הערבית, עליה הכריז ראש ממשלת קטאר, ולפיה מדינות ערב מוכנות להסכם שלום כולל על בסיס קווי 67 אך אם שינויים וחילופי שטחים שיותירו בידי ישראל גושי התנחלויות גדולים, אך בכנסת כבר נערכים לדיון בנושא לאחר ש-52 חברי הכנסת מהאופוזיצה חתמו על עצומה המחייבת את נתניהו להביא את ההצעה למליאה.

פואד | צילום: מרק ישראל סלם

"אני מברך על היוזמה של ראש ממשלת קטאר, זו הפעם הראשונה שהליגה הערבית מסכימה לסיפוח גושי התיישבות, סיום הסכסוך ושלום עם כל מדינות ערב. מה עוד צריך לעשות? נפלה פה לראש הממשלה הזדמנות היסטורית לשבת, להגיד 'עד כאן, ובוא נתחיל לנוע'", הוסיף אליעזר.

אתמול כאמור חתמו כל חברי האופוזיציה על העצומה שיזמה יושבת ראש מרצ זהבה גלאון. חברי הכנסת רשאים ליזום אחת לחודש עצומה המחייבת את ראש הממשלה להביא בפני המליאה כל נושא שהוא במידה ולפחות 40 ח"כים חתמו עליה.

יושבת ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ' התבטאה אתמול בנושא וקראה לנתניהו לאמץ את הצעת הליגה הערבית לחילופי שטחים. "העולם הערבי עשה צעד חשוב, שעשוי להיות פורץ דרך. עלינו לבחון אותו ברצינות", אמרה.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן