חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הערכה ראשונית: השווי הכלכלי של נזקי הסופה – כמיליארד שקל

עדיין לא ניתן לעמוד באופן סופי את עלות הנזקים שנגרמו כתוצאה מהסופה שפקדה את ישראל מאז יום חמישי, אולם עד כה יש הערכות בדר נזקים של יותר ממיליארד שקלים. רוב הנזקים הם בתחום התשתיות – מערכת החשמל, כבישים וגשרים. הערכות לגבי הנזקים שנרגמו לתשתיות חברת החשמל בלבד נאמדים בכ-200 מיליון שקלים.

מהמרכז לשלטון מקומי נמסר שעל פי הערכות שלהם הנזקים לרשויות המקומיות נאמדים בכ-300 מיליון שקלים. נזקים לא ישירים נגרמו למסחר כי הלקוחות לא פקדו את בתי העסק. מלשכת המסחר נמסר שאין להם עדיין תמונה שלמה ולפי כך לא יכולים לתת ערכה כלשהי.

נזקים עקיפים נגרמו גם לענף התיירות, המלונאות והתעופה כי היה צורך להפנות טיסות ללרנקה וקפריסין. היו גם ביטולים בבתי מלון של ישראלים אך בעיקר ביטולים של תיירים. הנזקים מעורכים בכמה עשרות מיליוני שקלים.


אחרי הסופה, מתחילים להעריך את הנזקים | צילום: רויטרס

החקלאות ניזוקה קשה מהסערה שהוכרזה על ידי הקרן לנזקי החקלאות כאסון טבע. עד כה הנזקים נאמדים בכ-100 מיליון שקלים אלא שבניגוד לענפים אחרים עדיין צפויים נזקים נוספים.

דוידי היימן, מנכ"ל התאחדות האיכרים, סיפר כי "הגידולים שנפגעו הכי הרבה הם גידולי שדה פתוח – בעיקר גידולי השורש, תפוחי אדמה, בטטות, צנון גזר. בירקות אלו צפוי מחסור וגם עליות מחירים. ירקות אחרים כמו עגבניות פלפל ומלפפונים נפגעו פחות כי אלו הם גידולי חממות ואין דיווחים רבים על הרס חממות".

"בפירות לא צפוי מחסור. תפוחי העץ אגסים נמצאים בבתי הקירור, היו נזקים לפירות הדר אך מזה יש לנו מספיק. לגבי בננות עד כה אין נזקים גדולים אולם במידה ובימים הבאים יהיה קרה גידולי הבננות יפגעו. אגב במידה והקרה תפגע בשדות הנזקים לחקלאות יכולים להכפיל וגם להשליש את עצמם".

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן