Forbes Israel Logo

הערכות במשק: בנק ישראל יותיר את הריבית לחודש נובמבר ללא שינוי

בסקר שערך הבוקר פסגות בית השקעות בקרב כ-450 יועצי השקעות עולה כי כ-88% מהיועצים בבנקים מעריכים שבנק ישראל יותיר מחר את הריבית ברמתה הנוכחית – 1%. שאר היועצים מעריכו שהריבית דווקא תופחת ברבע אחוז.

גם בקרב הכלכלנים הבכירים בישראל ישנה תמימות דעים בנוגע להחלטת הריבית. מתוך 24 הכלכלנים המשתתפים בסקר הריבית של "בלומברג", 22 סבורים שבנק ישראל יותיר את הריבית על כנה ורק שניים העריכו כי תוכרז על ירידה של רבע אחוז.

סביבת הריבית המקומית הושפעה בהחלטות האחרונות בעיקר מהתחזקות השקל. הפחתות הריבית האחרונות התאפשרו נוכח היעדר לחצים אינפלציוניים ולאור הצמיחה המתונה במשק ביחס להערכות הקודמות.

פלוג. בחודש שעבר הורידה את הריבית, והפעם? | צילום: דוברות הכנסת

למרות קיומם של סימנים המעידים על התמתנות ברמת הפעילות הכלכלית בישראל ברבע השלישי של השנה, רמת הריבית הנוכחית נמוכה דיה כדי לתמוך בפעילות הכלכלית, ובהינתן שבחודש האחרון חל פיחות של יותר מ-1% בשער השקל כנגד סל המטבעות, אין צורך בהפחתת ריבית נוספת, חודש ימים לאחר ההפחתה האחרונה, כך העריכו היום במחלקת המחקר של פסגות.

גם במיטב דש מעריכים היום כי לא יוחלט על שינוי בריבית: "מאז שהחל את המחזור הנוכחי של הורדת הריבית בשנת 2011 בנק ישראל לא ביצע הורדות רצופות של הריבית, למעט בחודש מאי האחרון. לאור המחלוקת שהייתה בישיבת הריבית האחרונה ומכלול השיקולים, כולל השפעתה של הריבית על שוק המשכנתאות, סביר שבנק ישראל יעדיף הפעם להמתין."

מעבר להחלטת הריבית השבוע, מעריכים בפסגות בסבירות גבוהה, כי הריבית במשק תישאר ברמתה הנוכחית גם במהלך השנה הקרובה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.