חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הערכות: נתניהו צפוי לאמץ את המלצת פישר ולמנות את פלוג לנגידה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נוטה לאמץ את המלצתו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר למינויה של קרנית פלוג, המשנה לנגיד, כמחליפתו בתפקיד. לסופהשבוע נודע כי פישר נפגש באחרונה בעניין זה עם נתניהו, והמליץ על פלוג לאור ניסיונה הרב, בעיקר בתחומי המקרו כלכלה, והיכרותה עם מערכת קבלת ההחלטות בבנק ישראל.

במסיבת עיתונאים שנערכה לפני כחודש עם ההודעה הרשמית על פרישתו מהתפקיד, לא הסתיר פישר את דעתו כי פלוג היא המתאימה להחליפו בתפקיד. "אם היא מכהנת כמשנה לנגיד או כממלאת מקומי בפועל, היא גם מתאימה לתפקיד הנגיד", אמר פישר בתשובה לשאלות הכתבים על המועמד המתאים לדעתו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בתקופת כהונתו קידם פישר את פלוג בצורה משמעותית, וגם בבנק ישראל סבורים כי מבחינת המשכיות, בחירתה של פלוג היא המתאימה ביותר. עם זאת, חשוב לציין כי לפלוג אין ניסיון בפעילות הבנקאית, ובמהלך הקריירה שלה היא לא עסקה בפיקוח על הבנקים או בשמירה על יציבות המערכת הבנקאית.


צילום: רויטרס

לראש הממשלה בנימין נתניהו חשובה מאוד חוות דעתו של פישר בנושא המועמד הראוי להחליפו בתפקיד. סביר להניח כי אם זו תהיה פלוג, פישר ימשיך לתת עצות, לפחות בשלט רחוק, בכל הנוגע לכלכלת ישראל.

הנגיד הנוכחי מסיים את כהונתו בסוף חודש יוני, וילווה את דיוני תקציב 2013 ו-2014. ההחלטה על מינוי כבר בתקופה הקרובה היא חיונית על מנת לצמצם את אי הוודאות ולאפשר לשווקים הפיננסיים לתפקד ביודעם את זהות הנגיד הבא.

אישיות נוספת שמועמדותה הוזכרה כפוטנציאל לכהונת הנגיד הבא הוא פרופ' מנואל טרכטנרבג, שעמד בראש הוועדה לבחינת יוקר המחיה, שהוקמה בעקבות המחאה החברתית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן