Forbes Israel Logo

העתיד שייך לעצמאים: על מהפכת הפרילנסרים שבדרך

כמנכ"ל של חברה שדוחפת את המעבר של שוק העבודה להעסקת עובדים כפרילנסרים, אני מאמין בכל ליבי שהצורה בה אנחנו עובדים, באמת יוצרת שינוי יסודי. אנחנו הולכים לקראת הגדרה חדשה של מה שנקרא "לבנות קרירה מצליחה" ואני מאמין שעבודה כפרילנסר היא חלק משמעותי מזה. היא משנה את איך שאנשים בונים את הקרירה שלהם והיא עומדת לשנות את הדרך בה חברות מוצאות ומנהלות כישרונות במשרה חלקית במה שיקרא "זרם העבודה הפרילנסי".

לפני 15 שנה, אם הייתם עובדים כפרילנסרים, זה היה בגלל שלא מצאתם "משרה אמתית". יש סטראוטיפ שלילי המיוחס למושג אשר לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת כיום. פרילנסרים נחשבים היום כיזמים שיוצרים עבור עצמם קרירה עצמאית.

עד שנת 2020 צפויים הפרילנסרים להוות כ-16% מכוח העבודה בארה"ב, לעומת 6.7% בלבד ב-1995. השינוי הזה בצורת העבודה של אנשים הוא משמעותי עבור הכלכלה ותרבות העבודה. אנשים עדיין חוששים לעשות את הצעד, אך הנה שלוש הזדמנויות בהן כדאי לעזוב את משרת השכיר ולהפוך לעצמאי בשטח:

תחילת הקרירה

בדרך כלל מקובל לסיים תואר ולאחר מכן לנסות להשיג עבודה במשרה מלאה. אך אנשים מתחילים להסתכל על השלב הראשון בצורה קצת שונה. לעבוד כעצמאי בתחילת הקרירה היא אופציה לא רעה בכלל, והיא מעודדת אנשים לחקור ולגלות סוגי עבודה וסביבות עבודה שונות. אולי תמצאו משהו שאתם אוהבים, משהו שאתם מאוד טובים בו או משהו שאתם ממש לא רוצים לעסוק בו. כל אלה הן תובנות חשובות מאוד עבור אנשים צעירים שמנסים להחליט באיזה כיוון תלך הקרירה שלהם.


פרילנסרים. הדבר החם הבא בשוק העבודה | צילום: shutterstock

אירועים שונים במהלך החיים

מאורע חשוב בחיים, כמו לידה, מעבר דירה, או נישואים בדרך כלל דורש מידה גדולה של גמישות – אחד היתרונות שמגיעים עם העבודה כעצמאי. פעמים רבות אנשים הופכים מתוסכלים בתקופות אלה ממנה שנראה להם ככבלי העבודה וחשים צורך לעזוב בכלל את שוק העבודה. במקום לעשות זאת, אפשר פשוט לעבור להיות עצמאיים. יותר מזה, פעמים רבות חברות דווקא ישמחו על החלטת עובד לעבור כפרילנסר מכיוון שכך הן יכולות לשמור על כישרונות, שאולי היו עוברים הלאה לחברות אחרות בניסיון לשדרג את תנאיהם.

קריירת סיום

כאשר אנשים יוצאים לגמלאות, פרילנסינג היא דרך טובה להותיר כישרונות מקצועיים ומנוסים מחוברים לחברה. בדרך כלל לפורשים יש עושר של ידע וניסיון בתעשייה בה עבדו, ולחברה יעלה לא מעט למצוא מחליפים הולמים. העסקת הפורשים כפרילנסרים היא דרך טובה להותיר אותם מעורבים.

המעבר לעבודה עם עצמאיים היא ללא ספק כביש דו סטרי: זה דבר שלא רק העובדים צריכים לשאוף אליו, אלא גם החברות. זה לא תהליך פשוט, אך עם הכלים הנכונים ועם הזמן, נראה כי זהו הכיוון אליו יצעד שוק העבודה בשנים הקרובות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.