חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הפחד בשווקים חוזר? לונדון נפלה ב-2%, בורסת פריז השילה 1.8%

המסחר בבורסות אירופה התנהל היום בירידות בהמתנה לפרסום נתוני התעסוקה בארה"ב בסוף השבוע הקרוב. לטענת האנליסטים, מדובר בנתונים המהווים את האינדיקציה הטובה ביותר לגבי דבריו של נגיד הבנק הפדרלי השבוע על כך שההאטה בשוק האמריקאי נמשכת. 

הבורסות באירופה ננעלו בירידות שערים. בורסת לונדון איבדה 2% מערכה, פריז נחלשה ב-1.8% ופרנקפורט ירדה ב-1.7%.

צילום: רויטרס

בימים חמישי ושישי יפורסמו בארה"ב נתוני אבטלה ותעסוקה והשווקים ממתינים לראות האם הם יתנו הוכחה לדבריו של בן ברננקי. נגיד הבנק הפדרלי אמר השבוע כי תוכנית ההרחבה הכמותית של הבנק תמשך בהיקף הנוכחי משום שהנתונים הכלכליים לא מבציעים על הצמיחה לה ציפו. 

באירופה ממשיכים לחשוש לגורלו של דור הצעירים האבוד של גוש היורו: ממשלות גרמניה, צרפת ואיטליה הוציאו היום הודעה משותפת בה הן קוראות לאיחוד כוחות של מנהיגי הגוש במטרה לגבש בדחיפות תוכנית למאבק באבטלת הצעירים באזור.

מנהיגי שלוש הכלכלות הגדולות בגוש היורו סבורים כי על התוכנית לשלב מספר צעדים שייסיעו לצעירים להשתלב בשוק העבודה, ביניהם: הוספת תמריצים לעסקים קטנים שיעסיקו את בני הדור הצעיר והגברת תוכניות התמחות שונות.

מניית חברת הרכב פיז'ו סיטרואן מרכזת היום עניין על רקע הפרסומים על גיוס הון צפוי. החברה דיווחה כי ניצלה במלואו את גיוס ההון האחרון שלה בהיקף של 2.5 מיליארד יורו. מניית פיז'ו רושמת כעת ירידה של 4.4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן