חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הפיראט קם לתחייה: חדש באוויר – דרך המשי 2.0

לאחר שנסגר על ידי משרד המשפטים האמריקאי לפני כחודש, עלה לאוויר ביום רביעי בשבוע שעבר אתר דרך המשי 2.0, והוא מציע גרסה חדשה ומשופרת במעט של השוק השחור הווירטואלי לממכר סמים ושאר מוצרים אסורים.

כמו דרך המשי הישן, שעד סגירתו שימש כבזאר סמים אנונימי ופופולרי, משתמש גם האתר החדש בכלי האנונימיות Tor ובמטבע המוצפן ביטקויין, על מנת לשמור על זהות משתמשיו.

האתר כבר מכיל רשימה של קרוב ל-500 סמים שונים, ממריחואנה, דרך אקסטזי ועד קוקאין. הוא אפילו מנוהל על ידי מנהל חדש המשתמש באותו כינוי (Dread Pirate Roberts) כמו של רוס אולבריכט בן ה-29 שניהל את האתר המקורי ונעצר על ידי ה-FBI בשני באוקטובר.

השינוי היחיד הנראה באתר לעומת קודמו הוא האפשרות להשתמש במפתח הקידוד (PGP(Pretty Good Privacy, כאמצעי זיהוי נוסף. האתר מציג גם דף כניסה חדש ופרודי, הלועג להודעת הסגירה של משרד המשפטים שהופיעה בדרך המשי המקורי "האתר הנסתר הזה נתפס"  והוחלף ל-"אתר זה הוקם מחדש".

"לעולם לא תוכלו להרוג את הרעיון של דרך המשי" צייץ בטוויטר המנהל החדש ביום רביעי, 20 דקות לפני עליתו המחודשת לאוויר. העליה לאוויר לא עברה בצורה חלקה וקלה, ונדחתה למעשה ב-24 שעות מהמועד המתוכנן. גם כיום, האתר עדיין לא פעיל לחלוטין והמנהלים שלו אומרים כי נדרשות עוד כמה התאמות עד שהוא יוכל להתחיל לקבל הזמנות.

עמוד הבית החדש, לאחר "שיפוץ" הודעת משרד המשפטים | צילום: מתוך האתר

כאשר זה יקרה, לא יהיה לאתר קל לשכנע משתמשים לשוב ולבצע בו עסקאות. שלושה אתרם מתחרים לדרך המשי נסגרו בששת השבועות האחרונים. ראשית, אתר אטלנטיס, הודיע על סגירה מסיבות ביטחוניות יחד עם כל הפקדות הביטקויין בחשבונות המשתמשים. ואז, בשבוע שעבר, אתר "פרויקט הדגל השחור" נעלם גם הוא מהרשת ובהודעה שפרסמו מנהליו הודו כי הם נבהלו והחליטו לברוח עם כל הביטקויינים שהיו באתר. גם מתחרה שלישי עמד להסגר בחודש שעבר לאחר שקוד המקור שלו דלף לרשת.

"אני אישית לא סומך על דרך המי החדש", כתב גולש בפורום האתר. "יש לי תחושה לא טובה מכל הרעיון, נכון לעכשיו אני מתרחק מזה…רק הזמן יגיד. אני רוצה לראות את זה עובד קודם, לפני שאשקיע שוב 500 דולר, כמו שעשיתי יום לפני שאתר הישן נסגר".

רבים מהלקוחות, מוצאים נחמה בכך שהאתר החדש מופעל על ידי חלק מהצוות הישן והמוכר. בין השאר מעורב בו Libertas, ששימש כאחד המנהיגים הבולטים של קהלית דרך המשי מאז מעצרו של אולבריכט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן