חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

"הפנטהאוז המעופף" מוכן להמראה: צפו בתאי הפאר שמציעה חברת התעופה מאבו דאבי ללקוחותיה

אם גם אתם חזרתם לא מזמן מטיסה במחלקת התיירים הצפופה ופיללתם לקצת יותר מקום ברגליים, קצת יותר מרווח פרטי, וקצת יותר מקום בתא השירותים – הכתבה הזאת היא עבורכם. חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, "איתיחאד", השיקה השבוע באופן רשמי את תאי היוקרה המכונים "הרסידנס" בטיסת החברה בין נמל התעופה JFK בניו יורק לבין אבו דאבי, כשדוברי החברה זיכו אותם בכינוי "הפנטהאוז המעופף". הבעיה היחידה היא שכדי לרכוש כרטיס אשר יכניס אתכם לאותם תאים יוקרתיים, תיאלצו להיפרד לשלום מלא פחות מ-32,000 דולר. כן, לכיוון אחד בלבד.

התאים היוקרתיים הותקנו במטוס מדגם איירבאס A380, אשר נושא על סיפונו 496 נוסעים (או 495, תלוי האם הסוויטה היוקרתית מאוישת על ידי אדם בודד או על ידי זוג). בנוסף לאותו "פנטהאוז", מותקנים במטוס גם 9 תאי יוקרה נוספים וקטנים יותר, המכונים "דירות מחלקה ראשונה", ואשר מציעים תאי טיסה פרטיים עם כיסה מתכוונן (אשר הופך למיטה), שולחן אוכל, מסך הקרנה גדול ועוד.

חדר השינה בפנטהאוז. רק שלא יהיו כיסי אוויר | צילום: מתוך אתר החברה

אך מפנקות ככל שיהיו אותן "דירות", היהלום האמיתי בכתר החברה בו מתגאים ראשיה הוא אותו "פנטהאוז מעופף", אשר מבטיח להביא ללקוחות החברה "יוקרה ורמת שירות שלא נראתה על סיפון מטוס מעולם". למה הכוונה? עבור סכום העתק שהזכרנו תקבלו גישה למתחם בגודל 12 מטר מרובע (די והותר מקום לרגליים) המחולק לחדר שינה בו מיטה זוגית מפנקת, חדר רחצה עם מקלחת, מגבות וחלוקים, וסלון קטן ובו כורסת עבודה, מסך הקרנה ושולחן. לכל אלו יתווסף גם משרת אישי, בוגר הכשרה ייחודית מה"סאבוי אקדמי" אשר ידאג למלא את כל מבוקשכם.

ואם חשבתם שתוכלו לבקש הנחה קטנה, תחשבו שוב. דוברת החברה קייטי קורנל הדגישה כי חרף המחירים הגבוהים, בחברה לא מתכוונים לבוא לקראת הלקוחות ולהציע הנחות לרגל ההשקה החגיגית: "השירות המיוחד של החברה נודע כאולטרה יוקרתי, אולטרה מפנק ואולטרה פרטי. נושאים כאלה הם לא נושאים למו"מ או להנחות".

בחברה מסבירים כי קווי התעופה אשר מפעילה "איתיחאד" מאבו דאבי לשדות התעופה המרכזיים בארה"ב הם בעלי ביקוש אדיר, ורבים מעשירי העולם הערבי בוחרים בחברה היוקרתית – ומבקשים להתפנק ולקבל שירות יוקרתי במיוחד. ועם ארנק עמוק כשלהם, הם גם מוכנים לשלם עבור כך. לכן, בחרו בחברה לשדרג את אחד משני המטוסים אשר טסים בקו לניו יורק, לוותר על מטוס הבואינג 777 אשר מילא את המשימה עד עתה – ולהחליפו בדגם האיירבוס הענק, אשר איפשר את הקמת תאי הטיסה היוקרתיים האלו.

המקלחת. לא תצטרכו להמתין בתור | צילום: מתוך אתר החברה

החברה הציעה בשבוע שעבר את הכרטיסים לטיסות הראשונות בקו המדובר, ואלו נמכרו כולם בתוך שעות בודדות. מומחים בתחום התעופה בעולם כבר מסבירים כי כרטיסים אלו זמינים במיוחד עבור תושבי הנסיכויות הערביות, שם מקבלים אזרחים ואנשי עסקים סובסידיות מהמדינה עבור כרטיסי יוקרה שכאלה, ובכך למעשה נפגעת התחרות בין חברות התעופה השונות באופן מהותי. בינתיים נראה כי עם סובסידיה או בלעדיה, ככל שהדברים נוגעים לחברת התעופה מאבו דאבי, בכל הקשור לפינוק הלקוחות וגביית תשלום עתק עבור כך – באמת שרק השמיים הם הגבול.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן