Forbes Israel Logo

הצגה על הדשא: איזו נבחרת הציגה את כישורי המשחק (התיאטרליים) הטובים ביותר במונדיאל?

לזייף פציעה במהלך משחק הוא לא עניין ששמור לכדורגל בלבד. זו פרקטיקה מוכרת כמעט בכל הענפים הקבוצתיים, מהוקי ועד כדורסל, אך אין ספק שבכדורגל התופעה היא הנפוצה והמוכרת ביותר: שחקנים המתגלגלים על הדשא, מתפתלים מכאבים כתוצאה מפגיעה שלא באמת אירעה.

משחקי המונדיאל עד כה לא מאכזבים גם בפן זה. אך לפי דיווח בוול סטירט ג'ורנל, אין קבוצה בטורניר שזייפה יותר פגיעות מאשר הנבחרת המארחת. המגזין עקב אחר 32 המשחקים הראשונים, תיעד כל אירוע בו נראה כי שחקו נפגע ומדד את משך הזמן שעבר עד שהוא קם וחזר לשחק (לא כולל 9 שחקנים שפונו מהמגרש לאחר הפגיעה). הספירה כמובן כוללת כמה שחקנים שאכן נפגעו והתאוששו, אך עם 293 מקרים מהם נגזר הניתוח, מדובר על אזור אפור קטן מאוד, מה גם שהבדיקה מצאה שזמן "ההתאוששות" של שחקן פגוע בקבוצה שמובילה, היה גדול פי 4 מזה של קבוצה שנמצאת בפיגור וזקוקה לכל שנייה בשעון.


ניימר על הדשא במשחק מול קרואטיה. כמה זמן לקח לו לקום? | צילום: רויטרס

בשני המשחקים הראשונים שלהם, השחקנים הברזילאים נפלו 17 פעמים לדשא. ההובלה של הברזילאים לא צריכה להפתיע אף אחד – כבר במשחק הפתיחה בה התקשתה מול קרואטיה, זכתה ברזיל ביתרון בשל נפילה שנויה במחלוקת של פרד והבקעת פנדל של נייאמר שכבר הפך למושא לעג בשל יכולות המשחק (התיאטרליות) המרשימות שלו.

בעוד ששחקני ברזיל הם אלופי הנפילות, הם דווקא מגלים יכולת התאוששות מהירה יחסית ומתגלגלים בכאב על הדשא בממוצע רק 3:18 דקות. הונדורס עם זמן התאוששות ממוצע של 7:40 היא אלופת משיכת הזמן. מעט אחריה נמצאת צרפת עם 7:19. הבוסנים לעומת זאת הם המתאוששים המהירים בטורניר – שחקניהם נפלו רק פעמיים וחזרו לעמוד על רגליהם בתוך 24 שניות בלבד.


קרלוס קוסטלי מהונדורס בדרך למפגש קרוב עם הדשא במשחק מול קוסטה ריקה. הוא וחבריו אלופי המונדיאל במשיכת זמן | צילום: רויטרס

נבחרות צפון אמריקה (שבעצם כוללות גם לא מעט נבחרות מאמריקה הלטינית) עושות חייל בטורניר עד כה, אך גם הן מדורגות גבוה במדד זיופי הפציעות. מקסיקו וקוסטה עקפו את ארה"ב במספר "הפציעות" עם 15 ו-13 בהתאמה, בעוד שלארה"ב היו רק 12, אך הן בזבזו הרבה פחות זמן על הדשא. למעשה זמן ההתאוששות של האמריקאים (6:24) מקנה להם את המקום ה-5 והלא מכובד מבין קבוצות המונדיאל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.