Forbes Israel Logo

“הצרכן הישראלי מחפש חדשנות וגלובליזציה”

בספטמבר 2017 חברת מרס הבינלאומית הודיעה על איחוד מערך המכירות, ההפצה והשיווק של תחום המסטיקים, הסוכריות והשוקולדים שלה בישראל, תחת "מרס מולטיסיילס". במסגרת הזאת, הצרכן הישראלי יכול לשים לב שעל מדפי הסופרים מונחים לאחרונה יותר ויותר M&M's, סניקרס, טוויקס ואלו לצד המותגים שכבר שנים נמכרו בארץ כמו אורביט, פייב, איירוויז, הובה בובה ועוד. "אם אני מסתכל על השוק הישראלי, אז זה שוק מתפתח, אבל עדיין יש המון אפשרויות", אומר לנו בראיון בלעדי מנהל אזור המזרח התיכון ויוון של המותג העולמי מרס, יונאס שומן.

שומן, שגדל בדנמרק, נמצא בחברת מרס כבר 11 שנים, במהלכן כיהן בתפקידים שונים ומגוונים, וכאשר הוצע לו תפקיד מנהל האזור, לא חשב פעמיים ולקח את זה. בעקבות זה עבר להתגורר עם אשתו וארבעת ילדיו ביוון, נמצא רבות על הקו לישראל ולא פוסל מעבר לארץ שלנו בעתיד. "ראיתי בתפקיד אתגר נחמד, דבר שאני יכול לפתח ובעיקר מקום בו אני יכול להשפיע", אומר שומן. "כשאתה מתבגר, אתה בעל ניסיון ויכול להיות בעל השפעה רבה יותר גם על העסק וגם על חיי אנשים – זאת האמביציה שלי".

יונאס שומן | צילום: יח"צ

שומן מספר על כך שהוא לא אחד שמתכנן כל הזמן איך תראה הקריירה שלו בעוד 15 שנים, אבל כן חשוב לו להצליח כמנהל האזור, תפקיד אליו שאף להגיע. "אנשים שואלים אותי: מה אתה רוצה להשיג כמנהיג? אז אני עונה שהצלחה נמדדת כאשר אף אחד לא מתחרט על הזמן שהיה תחת ההנהגה שלי – אני בתקווה שהעובדים יסתכלו על הזמן שהם היו תחתיי ויגידו: לא הייתי עושה שום דבר אחרת".

מרס הינה חברה פרטית בבעלות משפחתית עם היסטוריה של למעלה מ-100 שנה ומחזור מכירות של כ-35 מיליארד דולר בשנה. כניסתה של החברה לשוק השוקולד הישראלי בספטמבר 2017 הביא לצרכן לא מעט ממתקים, אותם ראה רק בנסיעות לחוץ לארץ.

בעצם, עם המהלך הזה – המדינה נעה צעד אחד נוסף לעבר גלובליזציה. "השוק בישראל מאוד מתפתח, בטח מבחינת המשווקים. אם אני מסתכל על הצרכן הישראלי – אני מרגיש שאלו צרכנים פתוחים המחפשים חדשנות וגלובליזציה", מספר שומן. "כאשר אני מוכר שוקולד,  אני לא חושב רק על איך אני הופך את העסק לרווחי, אלא, חשוב באותה המידה ליצור הטבות הדדיות לצרכנים, ללקוחות ולקהילות שאנו נוגעים בהן". על הקיר שלנו במשרדים כתוב בכתוב 5 עקרונות של מרס – אחד מהם הוא עקרון ההדדיות. עבורי אלו לא רק מילים על הקיר"

"בקרוב: גלידת M&M's"

"אנחנו מכוונים לקהל הישראלי שמחפש את החדשנות ואת הקריצה לשוק העולמי", מספר שומן. "גם אני בתור דני יכול לראות שענף הגלידות בישראל מאוד מתפתח. בשל כך אנחנו משיקים עתה בישראל את גלידת M&M's, אחד משני מוצרי השוקולד המובילים בעולם, ביחד עם סניקרס".

הגלידה תגיע לישראל בחודשים הקרובים, כך שחובבי המותג לא יצטרכו לחכות זמן רב. במקביל, למנהל האזור של מרס יש אמביציה לדחוף לשיווק מוצר נוסף – מותג חדש על טהרת מוצרי הבריאות, שלטענתו עוד יגיע לתהילה שהוא ראוי לה. "הצרכן הישראלי גם מכוון לבריאות. אנשים יכולים להגיד שזה סותר להיות בכושר ולאכול שוקולד, אבל גם אני מתאמן כמעט כל יום, וגם אוכל שוקולד קרוב לכל יום, זה חלק מהאיזון של הדיאטה שלי – זה לא אומר שצריך לאכול קילו שוקולד בכל יום, אבל כחלק מאיזון דיאטה זה בסדר – עבור זה הוצאנו (יגיע בחודש הבא לחנויות) את החטיף Be Kind שיגיע בחודש הבא לחנויות – הרצון להביא את המותג הזה לרמה של האחרים". 

הכניסה של מותגי השוקולד לישראל התקבלה יפה על ידי הצרכן הישראלי. זה קרה הרבה בזכות החיבור של מרס עם חברת Wrigley שנמצאת בשוק הישראלי כבר הרבה מאוד שנים והיא מובילה את המותגים אורביט ו"פייב". עם זאת כאשר מסתכלים על הצמיחה של החברה בארץ, הרבה ממנה בזכות הכניסה של מוצרי השוקולד לשוק. "השוק בישראל עדיין נמוך מהרבה מדינות אחרות ואני אשמח לראות אותו צומח. בינתיים זה מסע מדהים", אומר.

שומן מוסיף כי האסטרטגיה השיווקית של החברה בישראל לא שונה רבות ממקומות אחרים בעולם. "התפקיד שלנו זה לא רק לייצר רווחים, אלא גם לבנות ולהוביל את הקטגוריות של המוצרים פה ואני מאמין בזה שכאשר אנחנו מציגים את המוצרים שלנו בקופות הסופרים, החנויות ובמקומות ספציפיים בהם אנשים מחפשים את השוקולד, כמו בבתי הקולנוע, שם הערך שלנו עולה – אני מאמין שיש המון אפשרויות עבורנו בישראל – הגדולה ביותר היא בעולם השוקולד". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.