Forbes Israel Logo

הקול זהב: מי היו עשרת המוזיקאים המרוויחים בעולם בשנה החולפת?

אם חייתם מעל פני האדמה באחת ממדינות המערב במהלך החודשיים האחרונים, אין שום סיכוי שלא נתקלתם מספר רב של פעמים בשירה החדש של הזמרת הבריטית האהובה אדל, "Hallo". השיר המוכר הפך לאחת התופעות המדוברות ביותר של השנים האחרונות בעולם המוזיקה, כשגם האלבום מתוכו מלקח,"25", שבר שיאי מכירות רבים מאז הופץ בסוף חודש נובמבר. כך, למשל, מכר האלבום למעלה מ-3.38 מיליון עותקים במהלך השבוע הראשון להפצתו בלבד, ונכון להיום עומד מספר הצופים בשיר בערוץ היוטיוב הרשמי של הזמרת על לא פחות מ-635 מיליון צפיות.

כל אלו לבטח יקנו לאדל מעמד על בקרב הזמרות הפועלות כיום, אך את פסגת דירוג הזמרים המרוויחים ביותר בעולם היא רואה עדיין מרחוק. את המקום הראשון כבשה זמרת צעירה נוספת, אשר המשיכה לחרוך את ארה"ב והעולם בסיבובי הופעות מצליחים במיוחד – ולהרוויח סכומי עתק. זוהי זמרת הפופ קייטי פרי, אשר כובשת את פסגת הדירוג היוקרתי זו השנה השנייה ברציפות.

פרי המשיכה, כאמור, להופיע ללא הרף, כשעל פי ההערכות הזמרת הצעירה משלשלת לכיסה לא פחות מ-2 מיליון דולר עבור כל הופעה. תוסיפו לכך הסכמי פרסום ותמלוגים על מכירות והשמעות – ותגיעו לסכום עתק בן 135 מיליון דולר, אותם הרוויחה פרי במהלך השנה החולפת בלבד. הסכום האדיר לא רק מדרג אותה בפסגת הדירוג הנוכחי, אלא גם מציב אותה במקום השלישי ברשימת הסלבריטאים המרוויחים בעולם (אחרי צמד המתאגרפים פלוייד מייוות'ר ומני פיסקאדו).

צילום: fotolia

למקום השני הגיעה להקת הבנים הגדולה ביותר בעולם כיום – להקת "וואן דיירקשיין", אשר הרוויחו השנה 130 מיליון דולר. חברי הלהקה מרוויחים למעלה ממיליון דולר להופעה, והופיעו השנה 74 פעמים. גם הם נהנים משורה של הסכמי חסות ופרסום מכניסים במיוחד אשר הביאו אותם עד לסגנות הדירוג – ולרווחים כפולים מאלו שרשמה השנה להקה אחרת, ה"רולינג סטונס". במקום השלישי נמצא זמר הקאנטרי גארת' ברוקס, אשר אמנם לא נחשב לשם מוכר בשוק העולמי – אך מסתפק היטב בביקוש הבלתי פוסק להופעותיו בתוך ארה"ב, אשר הניבו לו רווח שנתי בגובה 90 מיליון דולר.

במקום הרביעי נמצאת אייקון פופ נוסף בדמות הזמרת טיילור סוויפט, אשר הרוויחה השנה 80 מיליון דולר בזכות סיבוב הופעות מצליח אשר רק החל, ומכניס על פי ההערכות כ-4 מיליון דולר להופעה. בהנחה שהסיבוב ימשיך במלוא הכוח, אל תתפלאו למצוא אותה ממוקמת בדירוג גבוה הרבה יותר בשנה הבאה. את "החמישייה הפותחת" של הדירוג משלימים חברי להקת The Eagles, אשר הרוויחו השנה 73.5 מיליון דולר.

יתר המוזיקאים אשר משלימים את העשירייה הראשונה הם קלווין האריס (66 מיליון דולר השנה), ג'סטין טימברלייק (63.5 מיליון דולר), דידי (60 מיליון דולר), להקת "פליטווד מאק" (59.5 מיליון דולר) וליידי גאגא, שהרוויחה השנה 59 מיליון דולר ותפסה את המקום העשירי בדירוג.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן