Forbes Israel Logo

הקפה שיפיל אתכם: מה הסוד מאחורי חברת קפה היוקרה התאילנדית אשר מוכרת כוס קפה עבור 9 דולרים?

כבר שמענו בעבר על מוצרי יוקרה שונים ומשונים, אבל נדמה כי הפעם מדובר במקרה חריג במיוחד. למרבה ההפתעה, לא מדובר בביגוד יוצא דופן, ברכב משונה או בתכשיט אשר מושך תשומת לב רבה: מדובר, פשוט מאוד, בקפה. אך החברה התאילנדית Black Ivory Coffee, אשר החלה לשווק את מוצריה בארה"ב לאחרונה, מצאה דרך מטרידה במיוחד לייחד את הקפה שלה. רמז? השם הלא רשמי לו זכו מוצרי החברה הוא "קפה הפילים".

אם עדיין לא הצלחתם לנחש, זו לא אשמתכם. רק מעטים היו מצליחים לנחש כי ה"סוד" אשר עומד מאחורי החברה, אשר מציגה את הקפה אשר היא מוכרת כ"קפה יוקרה איכותי במיוחד", הוא לא הפילים עצמם – אלא מערכת העיכול שלהם. את פולי הקפה, נותנים אנשי החברה בתאילנד לקבוצה של 20 פילים למאכל. לאחר מכן, (אין דרך יפה לתאר זאת), הפילים מעכלים את הפולים, ופולטים את הפולים המעובדים ביחד עם יתר הצואה. אז נדרשים עובדי החברה לתור אחר אותם פולים, לנקות אותם, להעביר אותם תהליך כימי מסוים אשר מבטיח כי לא ישארו חיידקים ובקטריות, ואז לטחון אותם היטב. את המוצר הסופי, כאמור, משווקת החברה למגוון יעדים ברחבי העולם – לרבות השוק האמריקאי. 

יצרן קפה בפעולה | צילום: shutterstock

וכמה עולה הקפה ה"משובח"? החברה מוכרת את הקפה המעובד במחיר מדהים של 275 דולר עבור כמות המספיקה לכ-30 כוסות אספרסו. קצת יותר מ-9 דולר לכוס, או 32 שקל לכל כוס אספרסו (מעניין כיצד היו מגיבים ברשת קופיקס למחירים אלו). אמנם החברה רק החלה לשווק את הקפה בארה"ב, אך כבר עכשיו מעידים אנשיה על קצב מכירות לא רע בכלל – ונראה כי הציבור האמריקאי האמיד לא בוחל לנסות טעמים חדשים, גם אם הם מגיעים היישר ממערכת העיכול של הפילים בתאילנד.

כחלק ממאמצי השיווק, בחברה מבטיחים כי תהליך העיבוד הייחודי של פולי הקפה מסיר את כל המרירות הנלווית להם, וכי בסופו של התהליך מתקבל קפה חזק ואיכותי במיוחד, המלווה בארומה של "פרחי בר ושל שוקולד". בנוסף, מבטיחים בחברה כי 8% מסך ההכנסות מועברים באופן שוטף לקרן מיוחדת לסיוע וטיפול בפילים באסיה (כך שקניית הקפה טומנת בחובה תרומה לאוכלוסיית הפילים ביבשת).

בנוסף לכל אלו, בחברה מבטיחים ללקוחותיהם אשר יעזו ויטעמו כי יזכו לחוות "חוויה בלתי נשכחת של קפה". עבור הלקוחות אשר מודעים היטב לתהליך העיבוד הייחודי של פולי הקפה של החברה, בהחלט סביר להניח כי זה יהיה המקרה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן