Forbes Israel Logo

הראפר ג'יי זי: "ניסיוני כסוחר סמים – יסייע לי כסוכן שחקנים"

בחודש שעבר העניק איגוד שחקני הכדורסל הלאומי (NBPA) לראפר ואיש העסקים ג'יי זי הסמכה לייצג שחקני כדורסל במו"מ עם קבוצות ה-NBA. ג'יי זי כבר הוסמך לפני כן כסוכן שחקנים על ידי איגוד שחקני ליגת הבייסבול, בנוסף להיותו כאמור כעת סוכן רשום של ה-NBPA.

ג'יי זי, בן זוגה של הזמרת ביונסה, דיבר עם ליסה רובינסון מה-Vanity Fair, רגע לאחר שקיבל את הסמכות לייצג שחקני כדורסל. באותו ראיון, שיפורסם בגיליון נובמבר של פורבס האמריקאי, דן ג'יי זי בכמה דברים שיסייעו לו לדעתו כסוכן ספורטאים.

"אני מבין בתקציבים", אמר ג'יי זי. "הייתי סוחר סמים. כדי לבצע עסקת סמים, אתה צריך לדעת כמה אתה יכול להשקיע, מה אתה צריך כדי להעלות את המחיר. בשלב מסוים, אתה צריך שתהיה לך אסטרטגיית יציאה, משום שהחלון שלך הוא קטן מאוד; או שתיכלא או שתמות".

תקנות ה-NBPA לגבי סוכני שחקנים מכילות סעיף שכותרתו, "עילות לשלילת הסמכה", וכך בין היתר כתוב בו: "במידה והוועדה קבעה כי המבקש עסק בעבר במעילה, גניבה או הונאה, היא רשאית לשלול את כשירותו לכהן בתפקיד אמון מטעם שחקנים; על הארגון לוודא כי המבקש אינו עוסק בכל דבר אחר אשר משפיע לרעה באופן משמעותי על אמינותו, או על שלמות יכולתו לשרת את השחקנים".


ג'יי זי (משמאל) וביונסה | צילום: רויטרס

אולי מכירת סמים בעבר אינה שוללת באופן אוטומטי את כשירותו של ג'יי זי לשרת בנאמנות את שחקני ה-NBA; ובכל זאת, ברור כי יש לשאול האם היותו סוחר סמים לשעבר לא משפיעה לרעה באופן משמעותי על אמינותו, היושר שלו ו/או יכולתו של ג'יי זי לשרת בתפקיד בו האמון כה חשוב ללקוחותיו.

ג'יי זי לא היסס להיות כן לגבי העבר שלו וחשף אותו באחת הפלטפורמות הפופולריות ביותר האפשריות; עם זאת, העובדה שהזכיר את עברו כסוחר סמים כמשהו שיהיה שימושי עבורו כסוכן – חייבת להעלות כמה שאלות.

לצד כל הדיון על דמותו הציבורית של ג'יי זי, כרגע זוהי עובדה שהוא רשאי לייצג ספורטאים מקצועיים בשני ענפי ספורט גדולים. רבים מאמינים כי הוא קיבל את ההסמכה רק בשל ניסיונו במשאים ומתנים, אשר סייע לו להתגבר על הדרישות להשכלה מינימלית של ארגוני השחקנים. קשה ודאי להאמין כי איגודים אלה הסתמכו בשיקוליהם על ניסיונו במו"מ לגבי סמים או ששמחו מההצהרות האחרונות שלו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.