חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הרבה יותר מאלף מילים: בכמה נמכר הצילום היקר ביותר בהיסטוריה?

"תמונה אחת שווה אלף מילים" אומרים תמיד. כעת נראה כי תמונה אחת מסוימת אולי שווה אלף מילים – אך שווה גם מיליונים של דולרים, או ליתר דיוק 6.5 מיליון דולרים: זהו הסכום אשר שילם השבוע אספן אלמוני עבור צילום אשר נקרא "פאנטום" של הצלם האוסטרלי פטר ליק – סכום אשר שבר את השיא הקודם, והפך את "הפאנטום" לצילום היקר ביותר בהיסטוריה.

את התמונה צילם ליק באחת המערות המפורסמות בקניון אנטילופ במדינת אריזונה בארה"ב. הקניון, אשר מפורסם בשל תצורות הסלע הייחודיות שלו והמערות בעלות האופי הגלי הקיימות בו, הפך לאורך השנים לאחד מאתרי התיירות הפופולריים והייחודיים בעולם – וגם לאתר עלייה לרגל עבור צלמי טבע שונים.

ליק עצמו נחשב לאחד מצלמי הטבע הידועים בעולם, לאחר שהתפרסם במיוחד בזכות צילומיו בשחור-לבן ובצילומי הנוף שלו, במיוחד בארה"ב. בשנים האחרונות זכה ליק לפרסום גם בקרב הקהל הרחב, כשאפילו כיכב בסדרת טלוויזיה ברשת NBC. הצילום הנוכחי משלב רבים מהמאפיינים בהם נודע ליק, לרבות צילום הטבע הסטטי, השימוש בטכניקת שחור-לבן, והאווירה הקסומה והמאגית אשר עולה מהצילום.

"מטרתם של כל הצילומים שלי היא ללכוד את הכוח העצום אשר אצור בטבע, ולהמיר אותו כך שיגרום לאנשים לחוש תשוקה, השראה וחיבור ממשי לצילום", הסביר ליק. כעת, נראה כי הוא בהחלט הצליח לעורר השראה ותשוקה בקרב אספן אחד – תשוקה אשר מתורגמת להרבה מאוד כסף.

הצילום היקר בהיסטוריה. "הפאנטום" | מתוך האתר של פטר ליק

אך "הפאנטום", מסתבר, אינו הצילום היחיד אשר ליק מכר עבור מיליוני דולרים. בשבוע החולף בלבד השלים ליק את מכירתם של 2 צילומים נוספים: "אשליה" עבור 2.4 מיליון דולר, ו"מצבי רוח נצחיים", עבור 1.1 מיליון דולר. ביחד עם צילום אשר מכר עבור מיליון דולר בשנת 2010, ליק אחראי ל-4 מתוך 20 הצילומים היקרים ביותר בהיסטוריה.

הצילום הנוכחי, כאמור, ניפץ את השיא הקודם – אשר עמד על 4,338,500 דולר ששולמו עבור הצילום "Rhein 2" בשנת 2011. כעת בארה"ב רבים עוסקים בשאלת 6.5 מיליון הדולר: כיצד "הפאנטום" הצליח לשבור את השיא ולהכניס סכום כה מרשים? אך בעוד מבקרי האמנות, הצלמים ואוצרי התערוכות דשים בסוגיה בכל הזדמנות, למנהלי הבנק של ליק אין כל סיבה לדאגה. גם ליק עצמו, עם חשבון המרופד ב-6.5 מיליון דולר, יכול להתרווח על כורסתו. או, במקרה, שלו, לאחוז במצלמה ולצאת פעם נוספת אל מדבריות אריזונה, בתקווה ללכוד את הפאנטום הבא.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן