חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

הרווח הנקי של כיל נפל ברבעון השני ב-22% ל-316 מיליון דולר

המכירות נחלשו והרווח הנקי נפל ב-22% – כך מסכמת יצרנית הדשנים כיל את הרבעון השני של 2013. על פי הדוחות לסיכום הרבעון, שפרסמה היום החברה הבת של החברה לישראל, הירידה בהכנסות נבעה בעיקרה מירידת מחירים בתחום. חשוב להזכיר כי ירידת המחירים ברבעון השני אינה קשורה לצניחת המחירים הצפויה בתקופה הקרובה עקב יציאתה של חברת אורלקלי מקרטל האשלג העולמי, מה שצפוי לפגוע בדוחות כיל הקרובים.

ברבעון השני של 2013 רשמה כיל הכנסות של 1.7 מיליארד דולר, ירידה של 7%. בחברה, כאמור, מייחסים את ההיחלשות לירידה במחירי האשלג, אשר הביאה לקיטון במכירות בסך של כ-111 מיליון דולר, וכן מירידה בכמויות המכירה.


מנכ"ל כיל סטפן בורגס | צילום: רויטרס

בעקבות הירידה במכירות, נפגעה גם השורה התחתונה של כיל. החברה רשמה רווח נקי של 316 מיליון דולר, ירידה של 22% ביחס לרווח נקי של 408 מיליון דולר שנרשם ברבעון השני של 2012. בסיכום חצי שנתי, רשמה כיל רווח נקי של 622 מיליון דולר, ירידה של 10% ביחס לרווח נקי של 697 מיליון דולר שנרשם במחצית השנייה של 2012.

נזכיר כי בסוף חודש יולי הודיעה יצרנית האשלג אורלקלי על עזיבת קרטל האשלג העולמי, ועל כוונתה לשווק אשלג באופן עצמאי. החלטתה של אורלקלי עשויה להביא לצניחה של 20%-25% במחירי האשלג בעולם ל-300 דולר לטונה, זאת לעומת 400 דולר לטונה כיום. בעקבות ההודעה, נפלה מניית כיל בעשרות אחוזים בבורסה באחד העם. בכיל מתייחסים הבוקר בדוח לשינוי, וציינו כי "הודעה זו יוצרת אי ודאות באשר למחיר האשלג ומגדילה את הסיכון לירידת מחירים בטווח הקצר. עם זאת בטווח הארוך מגמות השוק הן לגידול בביקושים, אשר מביא לעליות מחירים".

נשיא ומנכ"ל כיל, סטפן בורגס, אמר כי "גם בימים מאתגרים אלה כיל מאמינה בשוק האשלג הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, והחברה תבחן אפשרויות להגדלה של הפקת אשלג הן במסגרת המכרות הקיימים אצלה היום והן במקומות אחרים בעולם".

במקביל, הודיעה כיל על אסטרטגיה ארגונית חדשה אשר אושרה אתמול על ידי הדירקטוריון. האסטרטגיה, כוללת התמקדות בפעילות הליבה: שלושה מינרלים עיקריים, שלושה שווקי יעד – חקלאות, מזון וחומרים מורכבים; גידול הנוכחות הגלובאלית: קירבה לשווקים האסטרטגיים של החברה; היערכות לרישום כפול של מניות כיל בבורסה בינ"ל גדולה.

בכיל ציינו גם כי החברה בוחנת רכישה עצמית של מניות, או חלוקה של דיבידנד חד פעמי, בסכום של עד 500 מיליון דולר.

בנוגע לאסטרטגיה החדשה ציין בורגס כי היא "תוביל את החברה צעד נוסף קדימה והיא תמצב אותה כחברה גלובאלית מובילה בתחום המינרלים המיוחדים – המספקת את הצרכים החיוניים של אוכלוסיית העולם הגדלה, בעיקר בשלושה שווקים: חקלאות, מזון וחומרים מורכבים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן