Forbes Israel Logo

הרווח של בבילון זינק ב-180%; המנכ"ל כרמלי הודיע על פרישה

רגע לפני פרסום דוחותיה לסיכום הרבעון הראשון של 2013 הפתיעה היום חברת הטכנולוגיה בבילון כשהודיעה כי המנכ"ל אלון כרמלי ביקש לעזוב את תפקידו. על פי הפרסום, כרמלי הודיע בישיבת הדירקטוריון על כוונתו לפרוש מן התפקיד לאחר 22 שנים בחברה וחמש כשנים בתפקיד. לדבריו, הוא הגיע למיצוי כמנכ"ל. בחברה הודיעו כי הדירקטוריון יקים ועדה לאיתור מחליף לכרמלי, אשר יישאר ככל הנראה כאחראי על פיתוח אסטרטגיית החברה לטווח ארוך וכדירקטור.

מיד לאחר הדיווח פרסמה בבילון את דוחותיה, מהם עולה כי הרווח הנקי זינק ב-180% והסתכם ב-40.4 מיליון שקל, לעומת 14.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2012.

מנכ"ל בבילון אלון כרמלי | צילום: איתן ריקליס

בשורה העליונה, רשמה בבילון עלייה של 56% בהכנסותיה, מ-113.1 מיליון שקל ברבעון המקביל, ל-177.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2013. 

למרות עלייה בהוצאות הפרסום, מ-86.2 מיליון שקל ל-108.2 מיליון שקל, הצליחה החברה לסגור את הרבעון עם זינוק מרשים של 173% ברווח התפעולי, מ-17.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2012 ל-46.8 מיליון שקל ברבעון האחרון.

במקביל, הודיעה בבילון כי היא מנהלת משא ומתן על הסכם לרכישת 100% ממניות חברה העוסקת בפיתוח פתרונות ייחודיים בתחום החיפוש באינטרנט המשפרים את חוויית המשתמש. לדברי בבילון, סל הפתרונות של החברה הנרכשת, ששמה לא נחשף, סינרגטי לתחום פעילותה וצפוי לסייע בשימור בסיס לקוחותיה והגדלתו. במסגרת ההסכם צפוי להיקבע כי עובדי המפתח בחברה הנרכשת ימשיכו לעבוד בה וייחתמו עימם הסכמי העסקה מתאימים.

רק לפני שבוע הודיעה בבילון על חתימת הסכם שיתוף פעולה גדול עם יאהו, למשך ארבע השנים הקרובות. היום חשפה החברה פרטים נוספים על העסקה. בין השאר, הסכימו החברות כי חלוקת ההכנסות תשתנה לפי מדרגות הכנסות כך שחלקה של בבילון יעלה ככל שנפח הפעילות המשותף יגדל.

כמו כן, התחייבה בבילון למינימום נפח פעילות, שאם לא יושג, תהיה יאהו רשאית לגבות או לקזז בשנה הראשונה תשלומים המגיעים לבבילון. בהנהלת החברה מעריכים כי הסבירות לאי עמידה בהתחייבויות המינימליות נמוכה מאוד. 

עוד חשפה בבילון כי החוזה מכסה מספר עשרות מדינות, והרשימה יכולה להשתנות מעת לעת. בנוסף, קיבלה בבילון את הזכות להציע את השירותים המשותפים גם ללקוחותיה ושותפיה העסקיים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.