Forbes Israel Logo

הרוח החיובית מארה"ב צפויה להגיע לאחד העם: "יש מעט מאוד תרחישים פסימיים"

דבריו של נגיד הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, אתמול בפני הסנאט, סחטו תגובות חיובית בשוקי העולם. האם יגיעו העליות גם לבורסה באחד העם? האנליסטים מסכימים כי אין סיבה שלא.

"ברננקי ממשיך לטלטל את השווקים", אומר לאתר פורבס הכלכן הראשי של בית ההשקעות אי.בי.אי, רפי גוזלן. "ראינו שאיגרות החוב עלו כבר אתמול בשיעורים יפים. ברננקי אמר בעצם את המובן מאליו, אין לו כרגע נטייה לכאן או לכאן. הרטוריקה נהייתה שלו נעשית יותר ברורה אבל לא ניתן עדיין לזהות כיוון בדבריו".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

"למרות זאת השוק אהב את הדברים", מוסיף גוזלן, "ויחד עם תמהיל נתוני הדיור שלחו את שוק האג"ח למגמה חיובית. זה מראה את עצמת התלות במה שעושה הבנק הפדרלי – השוק חושש שההזרמה תיפסק, והנכסים הפיננסיים מאוד רגישים לזה. תמונת ראי מהווה מה שקורה בדולר – אם חושבים שהבנק הפדרלי יפסיק את הרכישות אז ערך הדולר עולה".

צילום: רויטרס

"בגדול, מה שניסה ברננקי לעשות זה להרגיע את השווקים", מוסיף הכלכלן הראשי של מיטב דש, אלכס זבז'ינסקי. "יש כאן יד מכוונת שאומרת למשקיעים שמישהו שומר עליהם. אנחנו צפויים לראות דברים דומים אצלנו גם באג"ח וגם במניות. זה קצת בעייתי מבחינת השקל, הדולר נחלש מה שאומר שהדולר מקבל עוד דחיפה. מעניין כיצד יגיב בנק ישראל, ואם יתערב במסחר".

נדמה שכל משפט של ברננקי מקבל משמעות אחרת ושכל התבטאות שלו משפיעה בצורה משמעותית על השווקים.

"גם לפני הנאום אתמול ברננקי כבר הבהיר בעבר את הדברים, כך שהשווקים לא צריכים להיות מופתעים. בתקופה מסויימת התגובות בשוק היו הפוכות מההגיון, כשנתונים כלכליים טובים הביאו לירידות, אבל כרגע כבר פחות מסתכלים על הנתונים אלא על הדברים המפורשים של הנגיד".

"יש מעט מאוד מקום לתרחישים פסימיים בשווקים", חותם ז'בז'ינסקי, "אלא אם כן הבנק הפדרלי יגיד שהוא מפסיק את הרכישות מיד. לכן גם שוק האג"ח וגם המניות נהנים מכל העולמות". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.