Forbes Israel Logo

הרפורמה במשרדי הדת: "מעתה תוכלו להתחתן בכל מקום"

משרד הדתות הודיע היום על מה שהוא מכנה "מהפכה בשירותי הדת": השלב הראשון והמרכזי בתכנית, אותה הציג השר נפתלי בנט, הוא פתיחת אזורי הרישום לנישואים. משמעות הדבר, היא שמעתה יוכל כל אחד להירשם לנישואים בכל מועצה דתית שהיא, ולא בזו המוגדרת לו על פי מקום מגוריו.

במסיבת עיתונאים שקיימו היום, אשר הועברה בשידור ישיר גם דרך האינטרנט, אמרו בנט וסגנו, הרב אלי בן דהן, כי הם פועלים להגברת התחרות בין המועצות הדתיות כדי לשפר את השירות לציבור.

"המועצות הדתיות יצטרכו לפתוח את שעריהן אחרי שעות העבודה, לאפשר לאנשים להוריד טפסים דרך האינטרנט וכך לחכות זמן קצר יותר בתור", הסביר סגן השר.

"עד היום יכולת להירשם לנישואין רק באזור מגוריך. כך למשל, בחור מאילת אשר לומד בטכניון היה חייב לנסוע לאילת על מנת להירשם לנישואין. היה מונופול. מעכשיו – כל אחד יוכל להירשם בכל מקום. מעבר לנוחות אני מעריך שתיווצר "תחרות" בריאה בין רבנים: מי ייתן שירות יותר טוב, יותר יעיל, יותר חם", פירט בנט את עיקרי הרפורמה, בסטטוס שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו.

בנט | צילום: מרק ישראל סלם

"על יהדות אין תחרות, אבל צריכה להיות תחרות באיכות השירות שאנחנו נותנים לעם ישראל", אמר בנט, שהגדיר את הרפורמה "גדולה פי שלושה מהרפורמה בנמלים".

צעד נוסף של הרפורמה כולל ניתוק של גורמים פוליטיים מהרכב המועצות הדתיות. במשרד פועלים להפיכת המועצות לגופים מקצועיים, המנוהלים על ידי יושב ראש שנבחר באמצעות מכרז או וועדת איתור.

גם לסעיף זה הייתה לבנט דוגמה אישית: "כשנרשמתי להתחתן ב-1999 עם אשתי גילת, במועצה הדתית בירושלים, הרב שקיבל את פנינו ניסה לשכנע אותנו להצביע עבור מפלגה מסוימת. זה נצרב אצלי בתודעה. איזה חילול השם!", כתב.

במקביל הודיע בנט כי הוא פועל לצמצום מספרן של המועצות, שאמור להגיע לכ-80 מועצות במקום למעלה ממאה. "נחסוך בכך כסף רב שהולך למנהלות. הכסף יחזור לאזרח בשירות טוב יותר", הסביר.

במסיבת העיתונאים, שכללה גם שאלות גולשים מהבית, נשאל בנט על עמדתו בנושא הרפורמה בנמלים, והאם הממשלה, המפנה אצבע מאשימה אל הוועדים, אינה מתעלמת מגורמי בעיה אחרים.
"הממשלה צריכה להכניס ידיים למקומות הכי קשים, ואחד מהם הוא הנמלים, שהם צוואר בקבוק של הכלכלה הישראלית", ענה בנט.

"המצב היום בנמלים גורם לזה שהייצוא נפגע קשה. הסחורות נתקעות. אחד מכל שישה ימים בשנים האחרונות היה יום של שביתה איטלקית בנמלים. כל ספינה שעומדת יום אחד זה מיליון שקלים, ועם ישראל משלם את החשבון", הוסיף.

לדברי בנט: "עיני לא צרה במשכורות הוועדים, שייקחו 90 אלף בחודש. לא אכפת לי ש-40% מעובדי נמל אשדוד הם בני משפחה. אני רוצה שיהיה עוד נמל לידם והציבור יחליט מה טוב".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.